کد خبر: ۳۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن بیان اعتراض و مخالفت با رویه ایفمارک در خصوص انجام انحصاری معاینات پزشکی از باشگاه‌های فوتبال گفت: این اتفاق صرفا از دید درآمدزایی رخ داده و فدراسیون پزشکی ورزشی بارها اعتراض خود را نسبت به مسئله اعلام کرده است.

غلامرضا نوروزی درباره رویکرد مرکز پزشکی ایفمارک مبنی بر انحصاری بودن تست‌های پیش‌فصل بازیکنان لیگ برتر، ‌ لیگ دسته اول و دسته دوم فوتبال از سوی این مرکز و اعتراض باشگاه‌ها در این خصوص، اظهار کرد: با اعتراض تیم‌های لیگ برتری، لیگ دسته اول و دسته دوم فوتبال مبنی بر انحصاری بودن انجام تست‌های پزشکی از سوی ایفمارک موافق هستیم.

وی ادامه داد: انجام معاینات پزشکی انحصاری شده است و باشگاه‌ها حتما باید به مرکزی خاص بروند و این اتفاق صرفا از دید درآمدزایی رخ داده است و فدراسیون پزشکی ورزشی بارها اعتراض خود را نسبت به این مسئله اعلام کرده است.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با طرح این پرسش که چه دلیلی دارد دو تیم لیگ برتری اصفهان مجبور باشند با تعداد ۶۰ بازیکن بعلاوه کادر فنی به تهران بیایند و معاینات پزشکی خود را انجام دهند، تصریح کرد: این اتفاق علاوه هزینه‌های هنگفت مبنی تردد، مخاطرات ناشی از شیوع ویروس و... را به همراه دارد و به چه علت باید حتما بازیکنان باشگاه‌ها باید به مرکزی خاصی تحت عنوان ایفمارک بروند و معاینات پزشکی را انجام دهند؟

نوروزی با اشاره به اینکه فوتبال تافته جدا بافته شده است و بعضا برای خود قانون وضع کرده و در برخی از موارد حتی خطوط قرمز را نیز رد می‌کند، عنوان کرد: بابت هر بازیکن حدود ۵ میلیون تومان بابت تست پزشکی دریافت می‌شود که اگر در انجام این معاینات در هیات‌های پزشکی استان‌ها صورت پذیرت هزینه‌ها یک پنجم کاهش می‌یابد و به همین دلیل به صورت جدی مخالف این روند هستیم.

پیش‌تر ایسنا در گزارشی اعلام کرد که ایفمارک در فصل گذشته بابت هر بازیکن حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بابت هر یک از اعضای کادر فنی، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان از باشگاه‌های لیگ برتری دریافت کرده است و اگر هر باشگاه به طور میانگین ۳۰ بازیکن و ۱۰ عضو کادر فنی را برای فصل گذشته به  این مرکز برده باشد، یک حساب و کتاب ساده نشان می‌دهد، ایفمارک در فصل گذشته چیزی حدود ۲ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان صرفا از تیم‌های لیگ برتری درآمد داشته است.

بیشتر بخوانید:

سود میلیاردی "ایفمارک" با حق انحصاری تست‌های پزشکی!

بیشتر بخوانید:

توضیح سازمان لیگ درباره حق انحصاری ایفمارک در تست‌های پزشکی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: