کد خبر: ۳۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۱
«میشل اوباما» همسر رئیس جمهور سابق آمریکا از انتشار کتاب جدیدش با عنوان «نوری که با خود داریم» در ماه نوامبر خبر داد.

به نقل از گاردین، کتاب «نوری که با خود داریم» که از تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) منتشر می‌شود، بهترین استراتژی های بانوی اول سابق را برای زنده ماندن در مواجهه با «موج فزاینده تعصب و عدم تحمل» گردآوری کرده و شامل داستان‌های تازه و بازتاب‌های روشنگرانه‌ای در مورد تغییر، چالش و قدرت است.

این دومین کتاب نوشته «میشل اوباما» پس از کتاب موفق « شدن» (Becoming) است که در نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شده بود. «شدن» روایتی از سفر «میشل اوباما» از دوران کودکی در جنوب شیکاگو تا تجربیات او به عنوان اولین بانوی اول سیاه پوست آمریکاست که به ۵۰ زبان ترجمه شده و بیش از ۱۷ میلیون نسخه آن در همه قالب ها در سراسر جهان فروخته شده است.

«میشل اوباما» در شبکه اجتماعی خبر نگارش کتاب دوم خود را اعلام کرد و در ویدئویی گفت: که از زمان انتشار کتاب «شدن»، اتفاقات زیادی افتاده ، از جمله یک شورش و موج افزایش نفرت، تعصب و عدم تحمل که این مسائل موجب احساس عدم تعادل و آسیب پذیری و حتی گاهی اوقات ترس در او شده است. در نتیجه، او «تامل زیادی در مورد پرسش‌هایی داشته که چگونه از ناامیدی خود را به چیزی مثبت هدایت کنیم ونتیجه آن کتاب «نوری ما با خود داریم» شده که «میشل اوباما» آن را نوعی جعبه ابزار و مجموعه‌ای از برخی دیدگاه‌ها و شیوه‌هایی توصیف کرده که در طول سال‌ها برای کمک به تمرکز جمع‌آوری کرده‌ است.

«اوباما» در مقدمه کتاب جدیدش می‌نویسد: «من آموخته ام که اشکالی ندارد که بدانم عزت نفس با آسیب پذیری درآمیخته شده و آنچه ما به عنوان انسان در این زمین به اشتراک می گذاریم، انگیزه و تلاش برای همواره بهتر شدن است. ما در روشنایی جسورتر می شویم، اگر نور خود را بشناسی، خودت را می شناسی. از داستان خود صادقانه آگاه هستید. در تجربه من، این نوع خودشناسی باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود که به نوبه خود باعث ایجاد آرامش و توانایی حفظ دیدگاه می شود و در نهایت به ایجاد ارتباط معنادار با دیگران منجر می‌شود و این برای من بستر همه چیز است. یک نور، نور دیگری را تغذیه می کند. یک خانواده قوی به افراد بیشتری نیرو می دهد. یک جامعه روشن می تواند اطرافیان خود را برانگیزد. این قدرت نوری است که ما با خود داریم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: