کد خبر: ۳۷۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۱
آیین گشایش یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر امروز- شنبه- ۱۸ تیر ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان این افتتاحیه و در جمع خبرنگاران با تشکر از عوامل جشنواره و به ویژه دبیر ساماندهی مدل و لباس کشور گفت: «در دولت مردمی کار مهمی که به نظرم باید در دستور کار قرار گیرد و مقدمات آن را شروع کردیم، این است که موضوع را باید مبتنی بر مسیر تاریخی روشن جلو ببریم.» 

او ادامه داد: «ما اجازه هیچگونه دو قطبی‌سازی در این حوزه را به بدخواهان مردم ایران نمی‌دهیم. همه‌ی بانوان ایرانی عفیف، پاکدامن، هنرمند و با یک علاقه خاصی به فرهنگ ایرانی- اسلامی خود پایبند هستند. اگر به این نمایشگاه دقت کنید، متوجه می‌شوید که از نقاط مختلف ایران از آذربایجان، سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و....در اینجا نمونه‌هایی حضور دارد که نشان می‌دهد این مرز پرگوهر، این تاریخ قابل افتخاری که ما داریم، همیشه تحت پرورش هنرمندان در حوزه پوشاک بوده و جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی درواقع یک فرایند تکاملی در همه حوزه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگ و هنر است. به این ترتیب اگر امروز رهبری عزیز انقلاب، ریاست محترم جمهوری، شوراهای بالادستی، فرهنگ نگاه و تأکیدشان بر حفظ این میراث است، به دلیل این جایگاه بلند تاریخی است.» 

اسماعیلی اضافه کرد: «زنان ایرانی، مردان ایرانی، دختران و پسران ایرانی با هر نوع گرایش فکری، با هر نوع سلیقه، با هر نوع گویش، با هر نوع قومیت، در این حوزه به عنوان یک حوزه مشترک و تاریخی برای آن افتخار می‌کنند. این جزو هویت فرهنگی ایران عزیز ما است و ما ان‌شاءالله تلاش‌مان در این نمایشگاه و نمایشگاه‌هایی که پیش‌تر برگزار کردیم و ان‌شاءالله پردامنه ادامه خواهیم داد، به رخ کشیدن این ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی- هنری است.» 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: «ما در دولت وظیفه خودمان را تسهیل‌گری در این حوزه می‌دانیم. ما کارهای فاخری که هنرمندان عزیزمان در تقاط مختلف کشور انجام می‌دهند، تسهیل می‌کنیم. تسهیل می‌کنیم تولیدات انبوه را، تسهیل می‌کنیم مشاهده‌ی مخاطبان را، فضاهای مشاهده را افزایش می‌دهیم، فضاهای نمایشگاهی را گسترش می‌دهیم، فضای فروش را فراهم می‌کنیم. در همین بازدید من به آقای دکتر امامی که لازم است از تلاش‌های این برادر عزیز و فرهیخته و دانشگاهی‌مان تشکر کنم که ایشان و همکاران‌شان در کارگروه مد و لباس شبانه درخال زحمت کشیدن هستند. شبانه روز با این علاقه که بتوانند خدمت مانایی را به حوزه فرهنگ و هنر ایران، درکنار اصناف عزیز و هنرمندان در حوزه پوشاک انجام دهند، عرض کردم که در همه‌ی این نمایشگاه‌ها موضوع فروش را در دستور کار قرار دهند.» 

او ادامه داد: «ما در نمایشگاه بین‌المللی قرآن بخش عمده‌ای از مخاطبان‌مان با علاقه به دنبال خرید پوشاک ایرانی- اسلامی بودند. ان‌شاءالله در نمایشگاه پیش رو نیز این تسهیل را انجام می‌دهیم. من از آقای دکتر امامی و همکارانشان خواهش کردم که این نمایشگاه را در همه‌ی نقاط کشور با دشتبانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام دهند. ما نیازمند این هستیم که این ذخایر گرانقدرمان را در معرض انتخاب زنان و مردان فرهنگدوست و هنردوست ایرانی قرار دهیم. تمام تلاش دولت برای این موضوع است.» 

اسماعیلی اضافه کرد: «در جلسه هیأت دولت در روز چهارشنبه گزارشی از آماده‌سازی این نمایشگاه را محضر آقای رییس جمهور و همکارانم در دولت طرح کردم. همگی، به ویژه شخص آقای رییس جمهور استقبال زیادی کردند، ما را تشویق کردند، ما را تحسین کردند. به خصوص به خاطر این رویکرد ایجابی که در موضوع پوشش ایرانی ما به دنبال آن هستیم. من مجددا تأکید می‌کنم که  نگاه فرهنگی دولت، نگاه عامی است که همه‌ی سلایق را در زیر چتر حمایتی خودش قرار می‌دهد. ما هیچ محدودیتی نداریم و با همه‌ی وجود، در خدمت همه‌ی اهالی فرهنگ و هنر، به ویژه هنرمندان حوزه پوشاک هستیم.» 

او در ادامه اظهار کرد: «ان‌شاءلله این کار مهم را دوستان خوب ما حمایت خواهند کرد. از عزیزان‌مان در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، مطبوعات، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و همه کسانی که در صفحات اجتماعی خودشان این رویداد را ترویج می‌کنند، تشکر می‌کنم و امیدوارم با این همت جمعی که امروز در ایران اسلامی به وجود آمده، ما بتوانیم این کار بزرگ را گام به گام جلو ببریم و در فراخور این تاریخ پرشکوه این کار مهم را بتوانیم گسترش دهیم.» 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: