کد خبر: ۳۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۱
استاندار کرمان گفت: عمده مسائل مربوط به بحث ازدواج فرهنگی است و بخشی از مسائل مطرح شده در این زمینه منطقی نیست.

دکترمحمدمهدی فداکار امروز ۱۳ تیرماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان اظهار کرد: ازدواج الزامات قانونی و اجتماعی دارد که باید به این الزامات در هر منطقه توجه کرد.

وی با تاکید بر پیگیری های لازم برای پرداخت وام ازدواج و هم افزایی دستگاه ها برای تسهیل امور جوانان در استان افزود: طرح مسائل مالی برای تاخیر در ازدواج ربطی ندارد و در مواردی شاهد هستیم افرادی که وضع مالی بهتری دارند، دیرتر ازدواج می کنند و این حوزه نیاز به کار فرهنگی دارد و باید رسانه در این زمینه به کمک بیاید و خانواده های موفق و سمن های فعال این حوزه را معرفی کند.

فداکار با اشاره به اینکه بالا رفتن سن ازدواج تبعاتی دارد، تصریح کرد: اگر ازدواج در زمان خود اتفاق نیفتد، مسائل مختلف به دنبال دارد.

استاندار کرمان گفت: عمده مسائل مربوط به بحث ازدواج فرهنگی است و بخشی از مسائل مطرح شده در این زمینه منطقی نیست. باید در بحث فرهنگی انرژی بیشتری گذاشته شود.

وی ادامه داد: بعضا محدودیت هایی(برای کار کردن و ...) که برای بانوان بعد از ازدواج پیش می آید مربوط به این است که مسائل فرهنگی و حقوقی زوجین را آموزش نداده ایم و اگر به حقوق همسر آشنا باشیم بسیاری از مسائل شکل نمی گیرد.

به گزارش ایسنا، انجم شعاع کارشناس حوزه جوانان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه گفت: بر اساس آمار سامانه سیب، حدود ۱۷۵ هزار جوان مجرد و ۵۷ هزار جوان متاهل زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی کرمان هستند که آمار جوانان متاهل ۳۲.۶ و جوانان مجرد مجرد ۶۶ درصد است.

وی از ازدواج سالم و تقویت بنیان خانواده به عنوان یکی از اهداف نام برد و افزود: تشکیل خانواده یک هدف کلان است و آموزش‌های گروهی، مشاوره‌های رایگان و پژوهش‌های مختلف انجام می‌شود.

انجم‌شعاع بر غنی‌سازی کلاس‌های آموزش ازدواج تاکید کرد و بیان داشت: زوج‌ها باید تا یکی، دو سال بعد از ازدواج تحت مشاوره باشند و راه اندازی مرکز مشاوره قبل از ازدواج برای تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق امری ضروری است تا زوج‌ها، ازدواج سالمی داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: