کد خبر: ۳۷۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۳ تير ۱۴۰۱
رئیس بنیاد مستضعفان از توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانوار نیازمند خبرداد و گفت: توزیع یک میلیون بسته محصولات لبنی از اول تیر شروع شده و تا شهریور ادامه خواهد داشت.

پرویز فتاح در مراسم «توزیع بسته‌های لبنی برای یک میلیون خانوار نیازمند» گفت: ما در طول دوره شیوع بیماری کرونا تقریبا هر سه ماه یک‌بار بسته معیشتی توزیع کردیم و توزیع آخرین بسته که شامل برنج و روغن و ماکارونی و... بود نیز از بهمن آغاز و تا خرداد ماه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بسته در سطح کشور توزیع شد.

وی افزود: برای تابستان ۱۴۰۱ باتوجه به شرایطی که بعد از حذف ارز ترجیحی پیش آمد، قیمت لبنیات بالا رفت و احساس شد تولیدکنندگان دچار مشکل شدند یا فروش لبنیاتی‌ها دچار کاهش شد، در همین راستا نیز به این فکر رسیدیم که هم به تولیدکنندگان کمک کنیم و از کارخانجات لبنی حمایت کنیم و هم بتوانیم از نیازمندان حمایت کرده و بسته‌های لبنی در میان آنان توزیع کنیم.

فتاح ادامه داد:‌ این اولین بار است که این اتفاق افتاد و ما توزیع یک میلیون بسته تولیدات لبنی را در این مرحله از اول تیر شروع کردیم که این روند تا شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد و این محصولات در تمام استان‌ها توزیع می‌شود. اولویت توزیع بسته‌ها با خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و ساکنان برخی مناطق محروم در کشور است.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان، هر بسته لبنی حدود ۱۲ کیلوگرم وزن دارد و شامل انواع لبنیات است. همچنین در همه استان‌ها و شهرستان‌ها سردخانه‌ای برای نگهداری از این محصولات پیش‌بینی شده تا مشکلی به وجود نیاید.

وی در مجموع ارزش هر بسته برای مصرف کننده را در حدود ۶۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت:‌این یک میلیون بسته برای بنیاد مستضعفان ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

فتاح ادامه داد: تاکنون باتوجه به نظرسنجی‌هایی که از استان‌ها انجام شده کار خوب پیش رفته است و حتی رضایت‌مندی خانواده‌هایی که این بسته را دریافته کرده‌اند بالا بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین گفت که با وزارت بهداشت نیز هماهنگی لازم انجام شده و ارزیابی آنها این است که از نظر میزان اثربخشی بسته غذایی، پروتئین و کالری این بسته بهتر از بسته‌های قبلی است و اگر این اقدام به خوبی جواب دهد، می‌توان همین روش را ادامه دهیم. امیدوارم که در این شرایط سخت اقتصادی بتوانیم از خانواده‌های محروم و نیازمند حمایت جانانه‌ای داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود در مورد توزیع بسته‌های لبنی گفت: این طرح را در شهریورماه ارزیابی می‌کنیم و امیدواریم به نتایج مثبتی که پیش‌بینی شده برسیم، پس از آن تصمیم خواهیم گرفت که آیا می‌توانیم این روش را ادامه دهیم یا خیر. همچنین چند مرحله تولیدات لبنی را توزیع و آثار آن را ارزیابی کنیم.

توزیع یک میلیون بسته محصولات لبنی در میان نیازمندان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: