کد خبر: ۳۷۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۱
دهیار روستای سولقان گفت: بعد از دوسال وقفه به جهت شیوع بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سومین جشنواره شاتوت و نمایشگاه محصولات محلی تولیدی بانوان دهستان سولقان ۲۲ لغایت ۲۴ تیرماه در روستای سولقان برگزار می شود.

ابراهیم عسگری در این رابطه گفت: برداشت ۹۵۰ تن میوه شاتوت و عرضه آن به بازار مصرفی، دهستان سولقان را به قطب شاتوت کشور تبدیل کرده است که به همین منظور ما هرساله جشنواره ای به نام این میوه ارغوانی رنگ برگزار می کنیم که البته در دوسال گذشته به جهت رعایت شیوه نامه های بهداشتی این جشنواره را برگزار نکردیم.

دهیار سولقان در ادامه گفت:همچنین با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین ما  علاوه بر برگزاری جشنواره شاتوت، نمایشگاه عرضه محصولات محلی و خانگی بانوان زحمتکش روستای سولقان را داریم که در این دوره سه روز این نمایشگاه دایر می باشد و بانوان روستایی می توانند محصولات خود را که شامل عرقیجات گیاهی و مشتقات میوه های تولیدی روستا می باشد را عرضه کنند.

عسگری این نکته را اضافه کرد در سال اول تعداد ۱۰ غرفه سال دوم ۱۵ غرفه و امسال تعداد ۳۰ غرفه برای بانوان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است که این نشان از احیا مشاغل خانگی و علاقه بانوان به فعالیت در این بخش می باشد

وی در رابطه با محل برگزاری جشنواره گفت: ما در دو دوره گذشته این جشنواره را در یک فضای هزار متری برگزار کردیم که با توجه به استقبال بسیار گسترده گردشگران در دوره های پیش به ویژه دومین جشنواره که طی دو روز جمعیتی بالغ بر ۱۵ هزار نفر بازدید کننده داشت ؛ این دوره تصمیم گرفتیم این جشنواره و نمایشگاه را در پارک کوهستان که بزرگترین پارک روستایی بخش کن است در فضایی بالغ بر بیش از ۴۵۰۰ متر برگزار کنیم تا بتوانیم میزبانی شایسته ای از گردشگران و بازدید کنندگان داشته باشیم.

دهیار سولقان اضافه کرد: این جشنواره به همت دهیاری سولقان و با مشارکت بخشداری کن، شهرداری های مناطق ۵ و ۲۲ تهران،جهاد کشاورزی شهرستان تهران،هیات ورزش روستایی شمال‌غرب تهران،سازمان میراث فرهنگی وشورای اسلامی سولقان روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه ساعت ۱۸ گشایش و تا ساعت ۲۲ روز جمعه ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.

برپایی ۴۰ غرفه عرضه محصولات محلی، شاتوت و صنایع دستی، مراسم جشن، نورافشانی، جنگ شادی کودکان، مسابقه ، جشن پرچم، پذیرایی از گردشگران با شاتوت و فراورده های آن از جمله برنامه هایی است که دهیار سولقان گفت در ایام برپایی جشنواره شاتوت برگزار می شود.

عسگری در پایان گفت: این جشنواره به نوعی پیوند شهر و روستا می باشد و از عموم مردم و گردشگران دعوت می کنیم در این جشنواره حضور پیدا کنند چرا که علاوه بر سپری کردن اوقات خوش در منطقه خوش آب و هوای سولقان با حضورشان حمایت شایانی از باغداران و بانوان صاحب مشاغل خانگی روستا می کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی دهیاری سولقان، سومین جشنواره شاتوت از ۲۲ تیر لغایت ۲۴ تیر در پارک کوهستان روستای سولقان واقع در منطقه ۵ تهران ، بلوار کوهسار، جاده سولقان، روستای سولقان ،ابتدای شهرک شهدا برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: