کد خبر: ۳۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۱
رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تشکیل تیم‌های مشترک ارزیابی ایمنی ساختمان‌های عمومی و اماکن نا ایمن و پرخطر خبرداد و گفت که اقدامات اجرایی این طرح به زودی در دستورکار قرار می‌گیرد.

علی نصیری، در جلسه هماهنگی اجرای مصوبات اخیر دادستانی کل کشور با موضوع تدوین راهکارهای تامین ایمنی ساختمان‌های پرخطر و پیشگیری از تبعات و خسارات ناشی از وقوع شرایط بحرانی در عرصه‌ها و اماکن مختلف، گفت: در گام نخست باید موانع اجرایی شناسایی و ابعاد مختلف خطرات موجود در اماکن عمومی ناایمن استخراج شود و پس از آن تهیه چک لیست ارزیابی ایمنی در دستورکار قرار بگیرد که با تهیه تفاهم نامه و به صورت دستورالعمل و با تکیه بر بانک اطلاعاتی و تقسیم وظایف بر اساس قوانین فرادست به خصوص قانون مدیریت بحران کشور اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین تیم های مشترک ارزیابی متشکل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌هایی همچون مدیریت بحران شهر تهران، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، معاونت‌های شهرسازی و فنی عمرانی شهرداری است که این تیم مشترک بازرسی در قالب امضای یک تفاهم نامه همکاری های خود را انجام می‌دهند.

به گفته رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، تیم‌های مشترک ارزیابی ایمنی برای ساختمان های عمومی و اماکن ناایمن و پر خطر با هدف ساماندهی و رفع خطرات احتمالی موجود با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در دستور کار قرار می‌گیرد.

در این نشست همچنین، حامد یزدی مهر، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران نیز گفت: در حوزه مدیریت بحران باید شناخت قانون تقویت شود و به دستور دادستانی تمام سازمان‌ها باید پای کار باشند و تعامل و همکاری تقویت شود و هر سازمانی موظف است وظیفه خود را به‌درستی انجام دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: