کد خبر: ۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۰۱ تير ۱۴۰۱
یک دیپلمات پیشین ایران گفت: امروز آش زوال رژیم صهیونیستی این قدر شور شده که به طور مکرر مقامات سابق ولاحق ومطبوعات و کارشناسان خبره صهیونیستی بعد از نبرد مهم سیف‌القدس درسال گذشته می‌نویسند که رویای صهیونیسم قابل تحقق نیست وما بدون پذیرش واقعیتی بنام اشغال فلسطین روی آرامش را نخواهیم دید .

احمد دستمالچیان کاردار پیشین ایران در عربستان در یادداشتی با عنوان "واکاوی تهدیدهای تو خالی رژیم صهیونیستی؛ دلایل و چرایی آن" نوشت: رژیم صهیونیستی در زمانی که سرمست از باده قراردادهای اسلو و مادرید - ۱۳۷۰ و ۱۳۷۲ - بود و زمانه‌ای که هیچ مقاومتی در اکثر کشورهای عربی در برابر تل‌آویو وجود نداشت، به جایی نرسیده و پس از ۳۰ سال تلاش، ناگزیر به دیوارهای شش متری پناه برد و در همین جنگ اخیر - ‌سیف‌القدس - از گروه‌های جهادی غزه گدایی آتش‌بس کرد، بعد چنین رژیم درمانده و وامانده ای  اینک وانمود می‌کند، می‌خواهد با ایران درگیر شود!
چه طنزی بالاتر از این می‌توان تصور کرد؟
رویای تشکیل دو دولت در فلسطین، هم رویای معامله بزرگ قرن، هم رویای خاورمیانه بزرگ به اعتراف خود غربی‌ها شکست خورد ولی متاسفانه در داخل کشور هنوز کسانی هستند که بیش از خود آمریکایی‌ها این رویاها را تحقق یافته می‌دانند.
امروزه آش زوال رژیم صهیونیستی این قدر شور شده که بطور مکرر مقامات سابق و لاحق و مطبوعات و  کارشناسان خبره صهیونیستی بعد از نبردمهم  سیف القدس درسال گذشته می‌نویسند که رویای صهیونیسم قابل تحقق نیست و ما بدون پذیرش واقعیتی بنام اشغال فلسطین روی آرامش را نخواهیم دید ، خطر زوال بیش از هر زمان دیگری ما را فرا گرفته است.  
برای اینکه بتوانیم بیشتر و بهتر به چرایی عجز و درماندگی نظام سلطه و رژیم صهیونسیتی پی ببریم باید روی تحولات بسیار مهمی که در این چندسال اتفاق افتاده ویا در حال وقوع  می‌باشد فوکوس بیشتری داشته باشیم.
پرواضح است که امروزه دیگر افول هژمون  یک امر واقعی  و ملموس می‌باشد. آن قدر شواهد متعدد وپی در پی در حال وقوع هست که دیگر نمی‌توان با حدس و گمان نسبت به آن صحبت کرد.
سه واقعه بسیار مهم خروج ذلت بار از افغانستان و محدود کردن حضور خود در عراق و سوریه و همچنین انفعال شدید در برابر بحران اوکراین از علائم بارز این افول هست.
عامل مهم دیگر این وضعیت برای آمریکا شکست طرح بسیار خطرناک ومهم فروپاشی جغرافیای سیاسی در منطقه غرب آسیا وتحت عنوان خاورمیانه بزرگ بود که قرار بود با طراحی جنگ‌های نیابتی و تجهیز تروریست‌های خون آشام تکفیری و با حمایت سعودی صهیونیستی سوریه و عراق تجزیه و بارسیدن به چاههای نفت خلیج فارس ودر دست گرفتن بخش اعظم انرژی فسیلی دنیا اعمال بر مقدرات  کشورهای بزرگ جهان حاکم  شوند که با هوشیاری و پشتیبانی صریح ایران از محور مقاومت این طرح شوم  وخطرناک به شکست انجامید.
در خاورمیانه بزرگ مورد نظر آمریکا، سوریه، لبنان، عراق و یمن و حلقه شیوخ مرتجع خلیج فارس  قرار بود نقش بازی کرده و ایران تجزیه و اسرائیل امن ترین نقطه خاورمیانه بزرگ و نقطه ثقل سیاست های آمریکا باشد که خوشبختانه آن رویای شوم تحقق نیافت بطوری که  در اسرائیل این حرف همیشه تکرار می‌شود که مشکل بزرگ ما با ایران این است که ایران به اندازه خطوط نقشه فلسطین با ما مرز دارد و ما حتی یک وجب با ایران مرز نداریم.
البته به نظر میرسد نقطه عطف این دگوگونی های ژرف در منطقه را دربهار عربی وفروپاشی نظم  سنتی حلف آمریکا در منطقه نظیر مصر و عراق و یمن و تونس و دگرگونی که در لیبی به وجود آمده و قذافی را سرنگون کرد باید دید.

انتهای پیام
به تبع این تحول بزرگ که دربهار عربی اتفاق افتاد مثلث شوم با سوء استفاده از این خلاء توازن قصد سرنگونی رژیم آقای بشار اسد وفشار به مقاومت برای تسلیم شدن راداشت  ولذا بحران داخلی درسوریه وجنگ  سی وسه روزه را باهمین  نیت راه انداخت
اما از قضا سرک انگبین  صفری فزود ورژیم صهیونیستی متحمل سخت ترین شکست تاریخ نظامی خودشده وبرای اولین بار آسمان فلسطین اشغالی بی محابا ومقتدراته توسط موشکها وپهبادهای مقاومت شکافته شد ودر نبرد زمینی تانکهای مرکاوا  مثل سیب له کرده توسط نیروهای  مقاومت شکار ونایود میشدندودرنتیجه مهر یطلان برتئوری شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی  زده شد
سال ۲۰۰۶ م وجنگ سی وسه روزه نقطه عطف وتاریخی  بسیار مهمی بود که  رژیم صهیونیستی را از فاز آفندی فعال به فاز پدافندی وزمین  گیرشده تبدیل کرد
بهمین دلیل هست که بحران حاد اجتماعی وسیاسی وتناقضات درونی رژیم صهیونیستی در حال تشدید وبرای چندین سال متمادی  هست که دولت فراگیر وقدرتمند نمیتواند تشکیل وبا بحرانهای داخلی وخارجی فرا گرفته مثابله کند
این مجموعه  حوادث بسیار تعیین کننده ومهم  منطقه ای  وجهانی  ورقابت نفس گیر چین وسایر قدرتهای نوظهور در عرصه اقتصادوتولیدوآخرین آن بحران نفس گیر اوکرائین واثرات ژرفی که بخصوص  براروپا برجای خواهدگذاشت سلسله تحولاتی هست که روند افول هژمون راتشدید وازقدرت تاثیر گذاری نظام تک قطبی امپریالیستی خواهد کاست
در این میان باید منتظر تحولات بزرگتر وخشونت باری در سطح جهانی ومنطفه ای برای متبلور شدن هرچه بیشتر این تحولات بود

همین عربستانی که از ترس ایران با اسرائیل نشست و بر خواست می‌کند به مقامات ما پیام  محرمانه می‌فرستد که لطفا ما را از باتلاق یمن نجات دهید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: