کد خبر: ۳۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۱
مخاطبان مجموعه های شبکه نمایش خانگی در چند سال اخیر شاهد ناتمام ماندن چند سریال بوده‌اند؛ سریال‌هایی که بابت تماشای هر قسمت از آن پول پرداخت کردند و بازیگران و کارگردانان اسم و رسم داری هم پشت کار بودند، اما از نیمه های کار با بدعهدی سازندگان رو به رو شدند و بر اعتمادی شان به این مدیوم اضافه شد.

نیمه رها کردن تولید سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی هر چند که بی احترامی واضح به مخاطب و بی اعتماد کردن او به مدیومی است که برای سرپا نگه داشتن آن، سال ها نیرو و سرمایه صرف شده است، اما این روزها گویی امری چندان غیرمعمول هم تلقی نمی شود. به طوری که هر بار که مخاطب تماشای یک سریال جدید در شبکه نمایش خانگی را آغاز می‌کند، نمی داند که قرار است با داستانی کامل مواجه باشد یا ممکن است از اواسط داستان به دلایل مختلفی نظیر مشکلات مالی، به تفاهم نرسیدن بازیگران اصلی با تهیه کننده و یا مشکلات ممیزی، به یک باره متوقف شده و یا تغییر مسیر دهد.

در این میان ضمانت اجرایی چندانی هم برای درست و منطقی تمام شدن سریال‌ها وجود ندارد و حق مخاطبی که در این فضا باید برای تماشای هر قسمت هزینه‌ای را متقبل شود، نادیده گرفته می‌شود. شاید بخشی از این قضیه را بتوان به اختلاف ارشاد و صدا و سیما بر سر مدیریت و نظارت بر تولیدات شبکه نمایش خانگی هم نسبت داد؛ خلأ ایجاد شده ناشی از این اختلاف، دست سازندگان را برای تخلفاتی از این دست باز گذاشته است.  اختلاف نظرها و تمرکز بیشتر حول محور مجوز تولید و پخش، محتوای سریال‌ و ممیزی می‌چرخد و ساز و کار چندان مشخصی برای تعهد سازندگان در قبال ساخت درست و کامل سریال وجود ندارد و یا اگر وجود دارد، آنطور که باید و شاید اجرایی نمی شود.

بیشتر بخوانید:

این سریال‌ها هرگز پخش نشدند!

در ادامه این گزارش ایسنا به معرفی چند سریال تولیدشده در شبکه نمایش خانگی می‌پردازیم که به یک باره و نیمه تمام به پایان رسیده و مخاطبانشان را غافلگیر کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: