کد خبر: ۳۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۵
‌مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: 80 هزار کیلومتر از کویر لوت در تیر ماه سال جاری ثبت جهانی خواهد می‌شود.
80 کیلومتر از کویر لوت ثبت جهانی می‌شود

منطقه اصفهان، در حاشیه هشتمین نمایشگاه گردشگری اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه باید در کل کشور توسعه پیدا کند و همه فعالان صنعت گردشگری و صنایع دستی در آن حضور پیدا کنند، اظهار کرد: در سیاست‌های ابلاغی رهبری باید ورود گردشگر خارجی 5 برابر شود و سیاست دولت نیز بر همین موضوع تاکید دارد، زیرا اگر منطقی و عقلایی فکر کنیم، بی شک یکی از راه‌های جدایی از اقتصاد نفتی است و درآمدهای گردشگری در کشورهای گردشگر پذیر قابل مقایسه با نفت نیست.

وی با اشاره به اینکه امروز یکی از پایه‌های مهم اقتصادی توجه به مسئله گردشگری است، افزود: بیشینه تارخی، میراثی و فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی و اقلیم‌های گوناگون، ایران را یک کشور منحصر به فرد کرده است، پس ناگزیر هستیم که به این سمت حرکت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: استان کرمان یکی از مهمترین استان‌های ایران از منظر گردشگری است و بیش از 7 هزار اثر تاریخی در این استان وجود دارد و سه اثر ارگ بم، باغ شازده و روستای میمند شهر بابک نیز به ثبت جهانی رسیده است. تیرماه امسال نیز 80 هزار کیلومتر از کویر لوت ثبت جهانی خواهد شد.

وفایی گفت: در جهت افزایش زیرساخت‌های گردشگری در کرمان پیش می‌رویم و برای آثار تاریخی که احتیاج به مرمت داشته محکم ایستاده‌ایم و مرمت کرده‌ایم همچنین در سفر رییس جمهوری به کرمان دستور اکید شده است که کار بازسازی ارگ بم با سرعت و کیفیت بیشتر انجام شود و تا پایان این دولت بازسازی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان جز سه دستگاه مطرحی است که در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومت استانی باید برنامه ریزی داشته باشد. جهت گیری استاندار هم این است که بیش از گذشته از گردشگری استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه در سفر اخیر رییس جمهوری به کرمان، ‌از مجموعه تاریخی کرمان و باغ فتح آباد که بازسازی شده بود، دیدن کردند و در یادداشتی که به دست خط رییس جمهوری است، تاکید شده که همه مسئولان و دولت به بحث مرمت آثارتاریخی و گردشگری توجه کنند.

وفایی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ای میان استان اصفهان و استان کرمان در خوزه گردشگری امضا خواهد شد تا از امکانات دو طرفه برای بهبود گردشگری استفاده شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: