کد خبر: ۳۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
موزه فرش در یک سال گذشته کم بی‌حاشیه نبوده است، از تغییر حوض به باغچه و حذف فرش‌های بزرگ آن گرفته تا تازه‌ترین روایت غم‌انگیزی که یکی از راهنمایان گردشگری ‌از این موزه دارد.

از مهرماه سال ۱۴۰۰ که رییس‌ موزه فرش ایران تغییر کرد، تا امروز این موزه که فرش‌های آن حیرت بسیاری از بازدیدکنندگان ایرانی و خارجی را برمی‌انگیزد، هر بار به شکلی درگیر حاشیه بوده است، ‌ اما آنچه میثم امامی ـ راهنمای رسمی ایرانگردی و جهانگردی ـ‌ از حال امروز این موزه روایت می‌کند، گویای وضعیت بحرانی فرش‌های این موزه است.

امامی در مقام مدرس گردشگری و کارشناس فرش ایرانی  آخرین مشاهداتش را از موزه فرش ایران این گونه شرح داد: ‌من به عنوان راهنمای تورهای گردشگری تا پیش از کرونا حتی اگر بازدید از این موزه در برنامه تور گردشگران خارجی قرار نداشت، ‌از آژانس گردشگری اجازه می‌گرفتم که بازدید از موزه فرش را در برنامه گشت آن‌ها قرار دهم، ‌ چون فرش در ایران مهم است و اگر برای توضیح آن به موزه فرش نرویم مجبوریم ‌یک گالری (فروش) فرش را انتخاب کنیم که حتما سوء‌تفاهم ایجاد می‌کند. بنابراین همه تلاشم را کرده‌ام که آژانس‌ها را متقاعد کنم بازدید از موزه فرش را در برنامه تورهای خارجی قرار دهند و متاسفانه هر بار که به این موزه رفته‌ام مشکلی وجود داشته که بیشتر هم درباره سیستم تهویه موزه فرش ایران بوده است. معمولا هم یا ترانسفورماتور برق قطع بوده و یا خراب و درحال تعمیر بوده است. گاه پیش آمده که ساعت ۹ صبح همراه توریست‌های خارجی تا درِ موزه رفته‌ایم، اما سرباز نگهبان خبر تعطیلی موزه را داده است و هر بار به شکلی در برابر گردشگر شرمنده شده‌ام.

او افزود: ‌شنیده‌ام که ترانسفورماتور برق موزه فرش ایران با موزه هنرهای معاصر یکی است و موزه فرش برای تهیه ترانسفورماتور مجزا بودجه ندارد. البته نمی‌دانم این موضوع تا چه حد درست باشد، وظیفه مسؤولان مربوطه است که پیگیری کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: