کد خبر: ۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
رییس دانشکده راه آهن گفت: تکمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان امکان آن را فراهم می سازد که سالیانه حدود 17 میلیون نفر در این مسیر جابجا شوند.
تکمیل راه آهن سریع السیر تهران - اصفهان امکان جابجایی 17 میلیون نفر

به گزارش از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، « جبار علی ذاکری » افزود : تکمیل راه آهن سریع السیر تهران – اصفهان، 22 ست قطار برای این مسیر پیش بینی شده و در افق بلند مدت فاصله زمانی سیر قطار به 10 دقیقه خواهد رسید.
وی اضافه کرد : کشورهای توسعه یافته با ساخت راه آهن و استفاده از قطارهای پرسرعت، توانسته اند گام های بزرگی را در جابجایی مسافران بردارند.
ذاکری افزود: در ایران نیز با توجه به اهمیت کلان شهرهایی مانند تهران – قم – اصفهان و فاصله کوتاه آنها که نزدیک به 450 کیلومتر است، بهترین گزینه برای راه آهن سریع الاسیر و قطارهای پرسرعت انتخاب و در حال اجرا است.
رییس دانشکده راه آهن یادآور شد: طبق بررسی ها و توصیه های uic (اتحادیه بین المللی راه آهن ها) ، مناسب ترین راه برای احداث راه آهن سریع الاسیر را باید شناسایی کرد.
وی راه آهن سریع الاسیر را نماد توسعه یافتگی حمل و نقل ریلی در میان کشورهای توسعه یافته ذکر کرد و افزود: راه آهن های دنیا از سال 1964 به بعد برنامه توسعه حمل و نقل ریلی سریع السیر را اجرایی کرده اند و این موضوع در کشور ما برای مسیر تهران – اصفهان تعریف شده است.
پیشتر مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفته بود، براساس برنامه های چهارم و پنجم توسعه سهم بخش ریلی از کل جابجایی بار کشور 30 درصد پیش بینی شده بود، در حالیکه این رقم اکنون 11 درصد است و بکارگیری سیاست های نادرست در دوره 92- 1385 این رقم به 10.5 درصد تنزل یافت.
سال 1393 سهم حمل بار ریلی با رشدی مثبت به رقم 10.9 درصد رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: