کد خبر: ۳۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
شرکت‌های بریتانیایی هفته کاری چهار روزه را آزمایش می‌کنند.

بسیاری از افراد مشتاقانه منتظر ماه ژوئن هستند تا بتوانند یک هفته چهار روزه کاری را تجریه کنند و بتوانند بیشتر با خانواده باشند و در فعالیت‌های دلخواه خود شرکت کنند. سه هزار نفر از کارکنان ۶۰ شرکت بریتانیایی قرار است در یک آزمایش ۶ ماهه، هفته کاری چهار روزه را داشته باشند.

این طرح آزمایشی به عنوان بزرگ‌ترین طرح در جهان شناخته می‌شود و قصد دارد تا به شرکت‌ها کمک کند تا ساعات کاری خود را بدون کاهش حقوق و یا درآمد، کاهش دهند. آزمایشات مشابهی نیز در اسپانیا، ایسلند، ایالات‌متحده و کانادا انجام شده است. استرالیا و نیوزلند قرار است این آزمایش را در ماه آگوست آغاز کنند.

بر اساس خبرگزاری فرانسه، الکس سوجانت کیم پانگ مدیر اجرایی این طرح گفت: طرح آزمایشی به شرکت‌ها زمان بیشتری می‌دهد تا بر روی چالش‌ها کار کنند و شیوه‌های جدید را آزمایش و داده‌ها را جمع‌آوری کنند. کارشناسان اظهار کردند که این آزمایش نه تنها بهره‌وری کارکنان را بهبود می‌خشد، بلکه رفاه آنها را نیز افزایش خواهد داد و در عین حال، ردپای کربن آنها را نیز کاهش می‌دهد.

صنعت خدمات نقش بزرگی در اقتصاد بریتانیا ایفا می‌کند و ۸۰ درصد در تولید ناخالص داخلی این کشور سهم دارد. جاناتان بویز، اقتصاددان گفت: بنابراین اتخاذ یک هفته کاری کوتاه‌تر آسان‌تر است اما برای بخش‌هایی مانند خرده فروشی، غذا و نوشیدنی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزش، مشکل سازتر است.

داده‌ها نشان می‌دهد که کارمندان در بریتانیا تقریبا ۳۶.۵ ساعت در هفته کار می‌ کنند، در مقابل همتایان یونانی که ساعت آنها بیش از ۴۰ ساعت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: