کد خبر: ۳۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱
افزایش هزینه‌های زندگی در هند، افراد در سن بازنشستگی را مجبور کرده است تا پس‌انداز خود را خرج کنند و برای پرداخت هزینه‌های دارو، مسافرت و مسکن، فعالیت بیشتری داشته باشند.

یکی از افراد در سن بازنشستگی به رویترز گفت: من حتی نمی‌توانم به زندگی بازنشستگی فکر کنم. مصرف میوه، غذا خوردن در بیرون و دیدار با اقوام کاهش یافته است. او تخمین می‌زند که درآمد او اکنون کمتر از نصف درآمد قبل از شیوع کووید-۱۹ است زیرا مشتریان نمی‌توانند آنچه را که قبل از همه‌گیری انجام می‌دادند بپردازند و پس‌اندازهای او سود کمتری را در شرایط تعدیل‌شده با تورم به همراه دارد.

افزایش شدید قیمت‌ها به افراد مسن در سراسر جهان آسیب می‌رساند زیرا مشکلات عرضه جهانی ناشی از همه‌گیری  و بدترشدن با جنگ اوکراین، باعث افزایش هزینه‌های مواد غذایی و سوخت می‌شود.

در هند، حقوق بازنشستگی ناچیز دولتی به این معنی است که تنها اقلیتی از بازنشستگان می‌توانند مراقبت‌های بهداشتی مناسبی را ارائه دهند و تقریبا ۱۵ میلیون نفر از افراد ۶۰ سال و بالاتر(حدود ۱۰ درصد از کل) تقریبا بی‌خانه هستند. تورم کل هند در ماه آوریل به بالاترین میزان در هشت سال گذشته یعنی ۷.۷۹ درصد رسید.

اقلام غذایی با رشدی بین ۱۰ تا ۲۵ درصدی گندم، روغن خوراکی، سبزی، میوه‌ها، گوشت و چای در سال افزایش یافته‌اند که نزدیک به نیمی از شاخص قیمت مصرف‌کننده را تشکیل می‌دهند و  قیمت گاز و بنزین بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت.

مدیر خیریه HelpAge، در هند تخمین می‌زند نزدیک به ۹۰ میلیون نفر از ۱۳۸ میلیون نفر ۶۰ ساله یا بیشتر در سنین ۶۰ سال یا بالاتر کار می کنند و گفت: تورم بزرگ‌ترین ضربه به افراد مسن است.

بسیاری از بازنشستگان هندی برای بازنشستگی خود به پس‌اندازهایی که طی دهه‌ها تهیه کرده‌اند، متکی هستند. هیچ تخمین رسمی وجود ندارد اما انجمن‌های بازنشستگان گفتند که بسیاری از آنها اکنون مجبور هستند از آن حساب‌ها بیشتر از گذشته برداشت کنند.

هند برخلاف اقتصادهای پیشرفته، خانه‌های سالمندان بسیار اندکی دارد. اکثر بازنشستگان برای حمایت به خانواده‌ها وابسته هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: