کد خبر: ۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
گزارش هواشناسی پایان هفته؛
بارندگی‌هایی که روز گذشته از بخش هایی از شمال و شمال غرب کشور آغاز شده بود امروز ۱۸ استان کشور را فرامی‌گیرد.
بارندگی در نیمی از کشور/دمای پایتخت به ۳۵ درجه رسید

محمد اصغری گفت: استان‌های تهران، سمنان، البرز، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی، کردستان، اردبیل، گیلان، مازندران و بخشی از گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و استان هایی همچون قم، مرکزی، یزد و کرمان با شدت کمتر امروز شاهد بارش خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: این بارندگی‌ها فردا در مناطق مرکزی و البرز ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی تا نیمه شعبان در کشور مستقر خواهد بود و رفته رفته به سمت شرق کشور خواهد رفت، گفت: بر همین اساس دمای هوا در بیشتر مناطق خنک تر خواهد شد و تهران نیز در نیمه شعبان ساعاتی بارندگی خواهد داشت.

اصغری افزود: احتمال وقوع رعد و برق و رگبار در بلندی ها در دو سه روز آینده وجود دارد بنابر این بهتر است هموطنان از حضور در مناطق بلند و مرتفع برای حفاظت از جان خود خودداری کنند.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نیز در استان گیلان از جمله شهر رشت به صورت تگرگ و آستارا بارش باران را شاهد بودیم و در پیرانشهر، ماکو، جلفا، اهر، تبریز، کلیبر، ارومیه نیز باران بارید و در مشهد نیز بارش تا حدی بود که میزان دید در برخی نقاط به ۵۰۰ متر رسید.

سازمان هواشناسی، هوای امروز پایتخت را کمی ابری و بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید و گرد و خاک گزارش کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران ۳۵ و ۲۱ درجه سانتیگراد اعلام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: