کد خبر: ۳۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
بانک اعتباری مسکو یکی از بزرگ‌ترین وام‌دهندگان خصوصی روسیه، مجوز صادرات طلا را از دولت دریافت کرده و آخرین بانک روسی است که برای جبران تاثیر تحریم‌ها به تجارت فلزات گرانبها روی آورده است.

 به نقل از رویترز، اپراتورهای اصلی بازار طلا در روسیه و بزرگ‌ترین وام دهندگان آن، پس از جنگ با اوکراین در ۲۴ فوریه، تحت تحریم‌های شدید غرب اعمال شده علیه مسکو قرار گرفتند. بانک اعتباری مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بانک تمرکز ویژه‌ای بر توسعه عملیات با فلزات گرانبها دارد. این بانک در ایالات‌متحده مورد تحریم قرار گرفته است اما گفته است که آنها فعالیت آن را مسدود نمی‌کنند.

روسیه به همراه استرالیا و چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در جهان است. به گفته وزارت دارایی، تولید طلای این کشور در سال ۲۰۲۱ از معادن با ۱.۷ درصد افزایش به ۳۱۴ تن رسید.

معدنچیان و بانک‌های طلای روسیه پس از تحریم‌ها که هنوز هم می‌توانند فلزات گرانبها را در خارج از کشور تجارت کنند، در جستجوی خریداران هستند زیرا تقاضا در داخل کشور ناپایدار است.

بانک مرکزی که در سال‌های گذشته خریدار اصلی طلای روسیه از بانک‌های تجاری بود، از ۲۴ فوریه چندین بار قوانین خود را برای خرید طلا از جمله تصمیم کوتاه‌مدت برای توقف همه خریدها تغییر داده است.

تقاضا برای شمش طلا از سوی روس‌ها در ماه مارس پس از اینکه مسکو مالیات بر ارزش افزوده ۲۰ درصدی خرید طلا را کنار گذاشت، افزایش یافت اما از آن زمان به دلیل کاهش اولیه روبل و تبدیل‌شدن به بهترین ارز جهان به دلیل اقدامات کنترلی بانک مرکزی، این تقاضا کاهش یافته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: