کد خبر: ۳۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
ساکنان شهر جدید پرند ممکن است پس از سال‌ها انتظار، تا آخر امسال صاحب مترو شوند. در این خصوص مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفته که اخیرا جلسه‌ای با مجموعه پیمانکاران برگزار شد و استفاده از این خط تا دهه فجر سال جاری در برنامه قرار دارد.

مترو پرند سال‌هاست معطل اعتبارات است و مذاکرات بین شرکت عمران و شهرداری تهران بر سر تامین مالی پروژه هنوز به نتیجه‌ی مشخصی نرسیده است. اما جدیدترین صحبتی که در این خصوص مطرح شده این است که با همکاری و هماهنگی با استانداری تهران و معاونت عمرانی استانداری ظرفیت مورد نیاز برای تکمیل متروی پرند تامین شده است.

علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار امیدواری کرده تا با پیگیری‌هایی که در خصوص تکمیل متروی پرند انجام می‌شود هرچه سریعتر با استفاده از ظرفیت‌ها و امکاناتی که در خود شهر وجود دارد و با جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین منابع مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده و پروژه‌های مترو و سایر پروژه‌های زیربنایی همچون تصفیه خانه‌ها، مراکز درمانی، بهداشتی ومذهبی در سال جاری سرعت یابد.

به گفته جعفری، منابع مالی تکمیل پروژه متروی پرند در همکاری و حمایت استانداری تامین می‌شود. همچنین در خصوص موضوعات فنی و اجرایی پروژه متروی پرند جلسه‌ای در هفته گذشته با مجموعه پیمانکاران برگزار شد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه است تا در دهه فجر سال جاری، مردم از این خط استفاده کنند.

اسفندماه سال گذشته، مدیر عامل شرکت متروی تهران از برطرف شدن موانع تامین مالی خط متروی تهران – پرند خبر داده بود.

بنا به گفته مسعود درستی، خط متروی تهران به سمت شهر جدید پرند در امتداد خط یک طراحی شده که این مسیر بیش از ۵۰ کیلومتر است و ایستگاه هایی همچون شهرآفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) در این خط به بهره برداری رسیده است. بنابراین در حال حاضر این خط تا فرودگاه امام خمینی (ره) را پوشش می دهد؛ اما بخش حدفاصل فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند به طول حدود ۲۰ کیلومتر هنوز وارد مدار بهره‌برداری نشده است؛ در واقع با بهره برداری از این ۲۰ کیلومتر، کل مسیر ۵۰ کیلومتری خط متروی تهران - پرند کارآیی واقعی خود را پیدا می کند.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی فی مابین استانداری تهران، شهرداری تهران، وزارت راه و شهرسازی و شرکت عمران شهرهای جدید صورت گرفته تا گره پروژه متروی تهران - پرند باز شود، افزود: این نوید را به شهروندان ساکن شهر جدید پرند و تهران می‌دهیم که در صورت تحقق وعده‌های مسئولان امر و تزریق منابع مالی از ماه جاری، تا پایان سال ۱۴۰۱ خط مترو به شهر پرند خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: