کد خبر: ۳۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خاموشی ها به صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان خسارت جدی وارد می کند، تاکید کرد: برنامه ریزی هایی میان مدت و بلند مدتی صورت گرفته تا خاموشی ها در بخش صنایع به ویژه در حوزه سیمان و فولاد به حداقل برسد.

محمدرضا رضایی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای افزایش تولید برق و جلوگیری از قطعی برق در صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان، بیان کرد: چند سالی است که کشور در فصول گرم سال با کمبود برق مواجه است. برق خانگی را که نباید قطع کرد، اگر خاموشی ها به سمت صنایع نیز هدایت شود به تولید داخل و به صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان خسارات زیادی وارد می کند.

وی در ادامه اظهار کرد: نتیجه این خسارت به صنایع، گرانی در سطح بازار است. ما در دو سال گذشته این موضوع را تجربه کردیم. یکی از عوامل گرانی سیمان و فولاد قطعی برق این صنایع و وارد شدن خسارت به این حوزه بود. در سال جاری تدابیری  صورت گرفت تا در فصلی مانند زمستان که تولید برق کم تر است، تولید را افزایش داده و بخشی از تولید را ذخیره کنیم، بدین ترتیب در فصل تابستان خسارت کم تری به این صنایع وارد می شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وزارت نیرو در سال جاری گام های مثبتی را برای جلوگیری از خاموشی ها چه در حوزه خانگی و چه در حوزه صنعتی برداشته است اما به طور کلی این یک برنامه کوتاه مدت است و در بلند مدت ما باید تولید برق را افزایش دهیم تا خاموشی را در صنایعی نظیر فولاد و سیمان شاهد نباشیم.

رضایی در پایان تاکید کرد: بر اساس هدفگذاری صورت گرفته تا دو سال آینده با افزایش تولید، باید کمبود برق جبران شود تا در هیچ فصلی برق کارخانجات به ویژه صنایع مادر نظیر فولاد و سیمان قطع نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: