کد خبر: ۳۶۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مادرید و برلین علیه حمله به مراسم تشییع خبرنگار الجزیره موضع گیری کرده و خواهان انجام تحقیقات شفاف در مورد نحوه جان باختن وی شدند.

وزارت امور خارجه اسپانیا دیروز در توییتی به حمله ماموران رژیم صهیونیستی به مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله واکنش نشان داد.

در این توییت آمده است: اسپانیا به کارگیری خشونت نامتناسب به دست پلیس اسرائیل در مراسم تشییع شیرین ابوعاقله در بیت المقدس را محکوم می کند. صحنه هایی که مشاهده کرده ایم کاملاً غیر قابل قبول بوده و خواهان انجام تحقیقات شفاف در مورد رخدادهایی که به مرگ وی منجر شد، هستیم.

صفحه توییتر وزارت امور خارجه آلمان نیز دیروز به نقل از آنلانا بائربوک دیپلمات ارشد این کشور نوشت: از مرگ شیرین ابو عاقله ناراحتم. دموکراسی به تلاش روزنامه نگاران شجاع متکی است. مهم است که در مورد مرگ وی به صورت شفاف تحقیق شود. من  از اینکه مراسم تدفین وی شرافتمندانه و در آرامش برگزار نشد، بهت زده ام.

پیشتر آنتونیو گوترش نیز از حمله صهیونیست ها به مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره ابراز نگرانی کرده بود.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه ای افزود که با ناراحتی مراسم تشییع شیرین ابو عاقله خبرنگار آمریکایی فلسطینی را در شرق قدس اشغالی دنبال کرده  و تحت تاثیر سوگواری و ابراز احساسات فلسطینیان برای ابوعاقله قرار گرفته است.

وی از رویارویی نیروهای امنیتی اسرائیل و فلسطینیان در مقابل بیمارستان سنت جوزف و رفتار برخی از نیروهای پلیس حاضر در این محل عمیقا ابراز ناراحتی کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که این رخداد تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ماموران صهیونیست روز جمعه (۲۳ اردیبهشت) نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله انجام دادند.

این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد و نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

از سوی دیگر، دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آرا کشته شدن شیرین ابوعاقله روزنامه نگار فلسطینی آمریکایی الجزیره در کرانه باختری اشغالی را محکوم کرده اند.

بیانیه شورا که مورد نادری از اتحاد اعضای این نهاد در مورد موضوعی مربوط به رژیم صهیونیستی محسوب می شود، خواستار «تحقیقات فوری، کامل، شفاف و بی‌طرفانه» در مورد مرگ او نیز شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: