کد خبر: ۳۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت واردات خودرو با دو شرط سقف قیمت ۷۰۰۰ دلار و حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی را شایعه خوانده و تاکید کرد این موضوع صحت ندارد.

پس از آنکه وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصویب کلیات واردات خودرو در هیأت وزیران خبر داد و اعلام کرد که هفته پیش‌رو این مصوبه نهایی  و جزئیات، چگونگی و روش‌های واردات خودرو اعلام خواهد شد، اخباری به‌ویژه در شبکه‌های مجازی منتشر شد که حکایت از تعیین سقف قیمتی و حجم موتور برای خودروهای وارداتی به عنوان محدودیت داشت.

با انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه واردات خودرو با دو شرط سقف قیمت خودرو ۷۰۰۰  دلار و حجم موتور ۱۰۰۰ سی‌سی آزاد شده، معاون حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت در صفحه شخصی خود، این محدودیت‌ها را برای واردات خودرو شایعه خوانده و تکذیب کرد.

محمد جواد حاجی‌حسینی اعلام کرد: "آیین‌نامه مصوبه هیات دولت در خصوص لغو ممنوعیت واردات خودرو توسط وزارت صمت با استفاده از دیدگاه‌های تخصصی و کارشناسی در دست اقدام است و شایعات منتشر شده در رابطه با محدودیت قیمت و حجم موتور صحت ندارد".

شایان ذکر است، سیدرضا فاطمی‌امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- درآخرین اظهارات خود در رابطه با موضوع واردات خودرو، اعلام کرد: مصوبه واردات خودرو هفته آینده نهایی خواهد شد و محدودیتی در واردات نخواهیم داشت. همزمان با واردات و همچنین افزایش عرضه خودروسازان داخلی، بخش عمده‌ای از تقاضا بازار پاسخ داده خواهد شد. براین اساس هماهنگی‌های لازم انجام شده تا این واردات در اسرع وقت انجام شود؛ اما دولت واردکننده نخواهد بود، بلکه شرایط را تسهیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در مصوبه‌ آماده‌شده که در مرحله نهایی است، تمرکز بر واردات خودروهای اقتصادی برای بهره‌مندی عموم مردم" الویت ماست، گفت: پنج روش برای واردات طراحی شده که به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: