کد خبر: ۳۵۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۲ مهر ۱۴۰۰
در حال حاضر تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف خدمات گردشگری جزیره اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحات دریایی با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی روبه رو شده‌اند.
ملیحه سادت حسینی- مسیح الله صفا در گفتگو با خبرنگار قلم اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا شاهد رکود شدید صنعت گردشگری در جزیره کیش بوده‌ایم به گونه‌ای که بر اساس برآورد‌های صورت گرفته طی ۱۹ ماهه گذشته، این صنعت در جزیره ۲۰ هزار میلیارد تومان متضرر شده است.

رئیس جامعه هتلداران کیش، تاکید کرد: در حال حاضر تمام سرمایه گذاران بخش خصوصی در بخش‌های مختلف خدمات گردشگری جزیره اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحات دریایی با مشکلات اقتصادی بسیار زیادی روبه رو شده‌اند.

وی خاطرنشان ساخت: مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش نیز همواره در خصوص حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی متضرر در حوزه گردشگری در شرایط کرونایی، قول‌های مساعدی داده‌اند، اما به دلیل پایان دولت در عمل هیچ گونه حمایتی تا کنون صورت نگرفته است.

این سرمایه گذار بخش خصوصی در صنعت گردشگری جزیره کیش با اشاره به وضعیف بسیار اسفناک اقتصادی پیش آمده برای فعالان بخش گردشگری در جزیره کیش، گفت: کاهش ورود گردشگر به جزیره تا کنون به این اندازه بی سابقه بوده است.

رئیس جامعه هتلدان کیش با بیان اینکه هتل‌های کیش بعد از شیوع کرونا و کاهش ورود مسافران به جزیره کیش بسیار متضرر شده‌اند، بیان داشت: این وضعیت روز به روز بدتر شد به گونه‌ای که از خرداد امسال با شیوع کرونا نوع دلتا، عملاً کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت برخی هتل‌های کیش اشغال است.

وی خاطرنشان ساخت: این آمار در حالی است که روزانه چند پرواز به جزیره کیش انجام می‌شود، اما مردم ترجیح می‌دهند که کمتر سفر کنند.

صفا اظهار داشت: با وجود اینکه از اواسط شهریور ماه شاهد افزایش تعداد گردشگران ورودی به جزیره بودیم، اما همچنان این میزان ورود گردشگر به جزیره نیز هرگز نتوانسته حتی بخش کوچکی از ضرر‌های وارده به سرمایه گذاران صنعت گردشگری جزیره طی ۱۹ ماه گذشته را جبران کند.

صفا با اشاره به اینکه سرمایه گذاران گردشگری در جزیره کیش اعم از هتل‌داران و سایر ارائه‌کنندگان خدمات گردشگری دچار ضرر‌های شدید مالی شده‌اند، اذعان داشت: در صورت تداوم این شرایط، تحمل ضرر‌های مالی وارد شده برای سرمایه گذاران ممکن نخواهد بود.

رئیس جامعه هتلداران کیش با تاکید بر اینکه پروتکل‌های بهداشتی در تمام هتل‌های جزیره رعایت می‌شود، بیان داشت: بالا بردن زمان سرویس‌دهی در رستوران‌ها در ساعات صبحانه و نهار، ضدعفونی مکرر میز و صندلی‌ها و سرو و سرویس توسط کارکنان مراکز پذیرایی و هتل‌ها از جمله راهکار‌هایی است که در راستای نیل به سلامت همگان مؤثر بوده است.

به گفتۀ این مقام مسئول در جزیره کیش، در حال حاضر ۵۱ هتل در جزیره کیش وجود دارد و ۶۰ هتل در دست ساخت داریم که انتظار می‌رود با اعمال سیاست‌های حمایتی انگیزۀ فعالان بخش خصوصی برای سرعت بخشیدن به روند ساخت هتل‌ها حفظ شود.

رئیس جامعۀ هتلداران کیش اظهار امیدواری کرد: با بهتر شدن شرایط شیوع کرونا و رفع مشکلات ناشی از آن، دوباره شاهد رونق گردشگری در جزیره کیش و رونق اقتصادی در این جزیره باشیم.

جزیره کیش به دلیل ماهیت گردشگری خود، طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. علاوه بر آثار تاریخی که مورد توجه گردشگران است، پارک‌های ساحلی و تفریحی مانند پارک هنر، ساحل مرجانی، سواحل ماسه‌ای-مرجانی، باغ وحش، آکواریوم، باغ پرندگان کیش، دلفیناریوم شهر زیر زمینی کاریز، کشتی‌های تفریحی و همچنین کشتی به گل نشسته یونانی از دیگر دیدنی‌های کیش محسوب می‌شود. پلاژ‌های بانوان و آقایان، امکانات سوارکاری، پیست ۷۰ کیلومتری دوچرخه‌سواری، کارتینگ، باگی، غواصی، جت‌اسکی و اسکی روی آب نیز از دیگر امکانات گردشگری جزیره کیش است.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: