کد خبر: ۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵
سهامداران توجهی به شایعات در فضای مجازی نکنند؛
شاخص کل بورس و اوراق بهادار امروز (سه شنبه)، با رشد 312 واحدی رقم 76 هزار و 292 واحد را ثبت کرد.
شاخص کل بورس 312 واحد افزایش یافت

در پایان معاملات امروز، بیش از یک میلیارد سهم و حق تقدم به ارزش 2 هزار و 303 میلیارد ریال در 72 هزار نوبت خرید و فروش شد. نمادهای شبندر، شپنا، کچاد، کگل و شبریز با رشد خود بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشتند، اما نمادهای خودرو و حکشتی با تاثیر منفی مانع رشد شاخص شدند.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روند صعودی داشتند به طوری که شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) 117 واحد، شاخص کل (هم وزن) 91 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 75 واحد، شاخص آزاد شناور 330 واحد، شاخص بازار اول 310 واحد و شاخص بازار دوم 139 واحد رشد کردند.
در معاملات امروز، نمادهای تولید محور خاورمیانه، حق تقدم بین المللی محصولات پارس، حق تقدم صنایع کاشی و سرامین سینا، و حق تقدم توریستی و رفاهی آبادگران از بیشترین افزایش قیمت برخوردار بودند و در مقابل نمادهای رینگ سازی مشهد، حق تقدم نیرومحرکه، حق تقدم بیمه ملت و سایپا آذین دارای بیشترین کاهش قیمت بودند.

** پیش بینی سال فراموش نشدنی برای بازار سرمایه
بازار سرمایه بازاری است که با پول سرو کار دارد و از آنجایی که ترس ویژگی بارز نقدینگی است به محض احساس خطر، سرمایه ها از بازار خارج می شوند؛ این ویژگی سبب شده است پیش بینی بازار سهام سخت شود.
«حمیدرضا مهرآور» مدیرعامل کارگزاری بانک سامان درباره روند بازار سهام با تاکید بر غیر قابل پیش بینی بودن بازار به سنا گفت: ار آنجایی که پول ترسوست و با احساس خطر فرار می کند، نمی توان روند بازار را به طور قطع پیش بینی کرد.
وی با تاکید بر اینکه هرچند بازار سال 95 به مراتب شرایط بهتری را نسبت به سال گذشته خواهد داشت، افزود: معتقدم امسال می تواند یکی از سال های فراموش نشدنی بازار سرمایه باشد.
این کارشناس بازار سرمایه به خبرهای خوبی که آرام آرام در حال انتشار است، اشاره کرد: تلاش سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار سهام ایران یک اتفاق بسیار مثبت است که می تواند بازار را متحول کند.
مهرآور همچنین به رفع تحریم ها و گشایش های اقتصادی اشاره کرد و گفت: هرچند آثار عملی رفع تحریم ها به زمان نیاز دارد اما خبرهای خوش پیرامون این اتفاق همیشه برای بازار مهم و تاثیر گذار بوده است.
وی در ادامه توصیه هایی به سهامداران خرد بازار سرمایه کرد و گفت: این روزها بازار شایعات و خبرهای غیر رسمی در شبکه های مجازی بسیار داغ شده است، بنابراین به سهامداران توصیه می شود به این خبرها توجهی نکنند و برای خرید سهام با کارشناسان خبره بازار مشورت کنند. در صورتی که تازه وارد و غیر حرفه ای هستند و از دانش مالی کافی برخوردار نیستند از هیجان و خرید و فروش های غیر منطقی بپرهیزند و از طریق صندوق های سرمایه گذاری در این بازار سهامداری کنند.
وی با تاکید بر اینکه این صندوق های توسط گروه های کارشناسی خبره مدیریت می شوند، گفت: با ورود به این صندوق ها ریسک سرمایه گذاری در بازار سهام کاهش قابل توجهی خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: