کد خبر: ۳۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۷ دی ۱۴۰۰
رئیس کمیته صدور مجور حرفه ای فوتبال گفت: مشکل اولیه مالکیت پرسپولیس و استقلال حل شده و آنها وارد فرابورس شدند.

داریوش مصطفوی در گفت و گویی تلویزیونی افزود: تیم ملی ما در یک شرایط نامناسب تحویل این فدراسیون شده بود و از عراق و بحرین شکست خورده بودیم. اما خیلی سریع و با قدرت به شرایط خوب بازگشتیم. این فدراسیون نیازمند حمایت و مساعدت است اما شرایط به گونه ای پیش می رود که من احساس خطر می کنم.

وی ادامه داد: ما از نمایندگان مجلس و در راس آن رئیس خانه ملت می خواهیم در کنار فوتبال باشند. ما امروز تیم هایی را داریم مانند استقلال و پرسپولیس که زمین تمرین ندارند بعد دنبال مجوز حرفه ای هستیم.

وی افزود: تیم هایی که به جام جهانی می روند یا در سطح اول فوتبال حضور دارند کوچکترین مسایل خود را مورد بررسی قرار می دهند و اگر قرار باشد تیمی مانند آلمان راهی مسابقات و یا اردو شود از یک ماه قبل گروهی می روند و همه چیز را ارزیابی می کنند. ما پول نداریم؟ شرایطش را نمی توانیم ایجاد کنیم؟ ما همه چیز داریم اما باید همدل و دلسوز باشیم.

رئیس کمیته صدور مجور حرفه ای فوتبال یادآور شد: هزینه جابجایی تیم های لیگ برتری را اگر حساب کنیم برای هر بازی حدود 5 میلیارد تومان است، این مبالغ از کجا باید بیاید؟ باید حرف را با منطق زد تا خریدار داشته باشد. من از رئیس جمهوری می خواهم در این خصوص وارد عمل شده و مساعدت لازم را داشته باشد تا مشکل فوتبال حل شود.

مصطفوی گفت: تمام این تلاش ها برای این انجام می شود که پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین تیم های برتر جهان برافراشته شود. بعد از این که نامه از کنفدراسیون فوتبال آسیا آمد شرایط اعلام شد و تصمیم بر این بود که هر کشوری که گرید آ را نداشته باشد محروم می شود. این مسایل به فدراسیون ربط ندارد و به باشگاه ها مربوط می شود. مساله مالکیت این دو تیم حل شد. دو تیم وارد فرابوس شدند و مشکل اولیه حل شد. بعد باید هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب شود و دیگر نمی توان با رفاقت و دوستی کسی را وارد این دو باشگاه کرد.

وی افزود: مشکلات استقلال و پرسپولیس مربوط به امروز و دیروز نیست و این مسایل مربوط به سال های قبل است که متاسفانه به دلیل رفاقت بازی های مدیران قبلی است. سجادی خودش ورزشی و باهوش است. گروهی آمدند و دروغ گفتند و کم لطفی های آنان است که امروز شاهد این مشکلات هستیم. امروز جلسه ای با حضور دو مدیرعامل باشگاه های استقلال و پرسپولیس برگزار شد و  هنوز حذف استقلال و پرسپولیس قطعی نیست و ما هم منتظر هستیم.

رئیس کمیته صدور مجور حرفه ای فوتبال در واکنش به چرایی شرایط بد سرخابی های پایتخت تاکید کرد: واقعیت این است که دل کسی برای ورزش این مملکت نسوخته است، نفرات قبلی کار نکردند و امروز مدیران جدید باید پاسخگوی عملکرد آنها باشند. سجادی ورزشی است و می خواست مشکلات را حل کند چون می داند چه شرایطی حاکم می شود. 

مصطفوی خاطر نشان کرد: در دوره قبل از افرادی در ورزش استفاده شد که عملکردشان امروز مصیبت برای فوتبال به بار آورده است. خیلی از جوانان ما سر وعده هایی که مدیران قبلی و وزیر ورزش و جوانان دولت قبل دادند و عمل نکردند، سرخورده شدند. 

وی ادامه داد: امروز در زمان مقرر مدارک رو ارسال کردیم. گل گهر، سپاهان و فولاد بسیار منظم عمل کردند و تیمی که روی این موضوع کار کرد آنقدر دقیق بود که لذت بردیم.
متاسفانه افرادی که برای سرخابی ها انتخاب شدند ناکارامد بودند و همین آقایان باعث شدند امروز شاهد این مشکلات در فوتبال باشند. 

مصطفوی افزود: فردا از طریق سرخابی ها قرار است مکاتبه ای شود تا شرایط مشخص شود. نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا سال قبل به ایران آمدند و بدون تعارف ما را رد کردند اما قضیه را به شکلی حل و فصل کردیم. از عربستان، کره و سایر کشورها با آن همه امکانات و شرایط تیم هایی را حذف کردند و اصلا شوخی ندارند. 

وی تصریح کرد: ما اول باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم. فوتبال ما فاصله بسیاری تا فوتبال حرفه ای دنیا دارد. این مربیان جوان ما مثل گل محمدی، نکونام، مجیدی را کجا آموزش دادیم؟ اگر مسوولان ما فوتبال حرفه ای می خواهند باید حمایت کنند، 

وی افزود: مالیات دو بخش است، بخشی که مشخص است را نامه گرفتیم که حل شد و بخشی که در دست بررسی است شامل حال نمی شود و مشکلی هم ایجاد نمی کند.

مصطفوی گفت: در کمیته بدوی ما استقلال و پرسپولیس رد شدند و فولاد، سپاهان و گل گهر رد نشدند. بر اساس آئین نامه یک میلیارد جریمه در نظر گرفته شد و 3 ماه زمان دادیم تا مشکل حل شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه ای زد و اعلام کرد ضوابط رعایت نشده است. ما نمی خواهیم به مردم دروغ بگوییم. تمام سئوالات را امروز جواب دادیم و حدود 300 صفحه پاسخ دادیم.

وی افزود: به گل گهر خیلی امیدوارم. پرسپولیس و فوتبال ما مبالغ بسیاری از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلبکارند و این مساله را باید ملاک قرار بدهیم که اگر تحریم نبودیم و این درآمد ها به ما می رسید مشکلات حل می شد. حتی اعلام شد از همان مبالغ پول طلبکاران پرداخت شود که این مساله هم میسر نشد و باید دید در نهایت چه تصمیمی برای استقلال و پرسپولیس گرفته می شود. 

رئیس کمیته صدور مجور حرفه ای فوتبال گفت: 52 جلسه با باشگاه های استقلال و پرسپولیس داشتیم. خیلی از مشکلات ما مربوط به مدیران عامل قبلی این دو باشگاه است. آنهایی که این مشکل را ایجاد کرده اند امروز پاسخگو نیستند. وقتی یک مدیرعامل ثابت نیست و در رفت و آمد است همین می شود. مدیرعامل که نمی تواند در کوتاه مدت عملکرد موفقی داشته باشد. ما باید مدیران عامل باشگاه های فوتبال را 4 تا 8 سال در مسند نگه داریم تا شرایط ثابت شود. 

وی تاکید کرد: دو ایرانی در کنفدراسیون فوتبال آسیا حضور دارند و به من ثابت نشده است و نمی توانم اظهار نظر کنم اما چیزهای خوبی را دریافت نکرده ام. ما باید منتظر رای کنفدراسیون فوتبال آسیا باشیم. من تعهد داده ام حرف نزنم اما زمانی که بحث مردم و سرزمینم باشد حضور خواهم داشت و حتی اگر محروم هم شوم، به خاطر مردم ایرادی ندارد. 

مصطفوی تصریح کرد: ما به سازمان مالیات می گفتیم زیان ده هستیم اما در همان وقت به کنفدراسیون فوتبال آسیا می گفتیم سودهی هم داریم. همین مسایل برای آنها ایجاد شبه کرد. باید صبر کرد تا ببینیم چه اتفاقی می افتد و باید دید شرکت آلمانی که مسئول تایید این مدارک است چه تصمیمی را اتخاذ می کند. 

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: از مجلس می خواهیم بند یک اساسنامه فدراسیون فوتبال را تصویب کنند تا مشکلات حل شود. 

وی افزود: از رئیس جمهوری می خواهیم دستور دهد تا فوتبال از تمام ظرفیت های خود به خوبی استفاده کند. حق پخش و تبلیغات به فوتبال باز گردد و آن روز خواهید دید مشکلات چگونه حل می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: