کد خبر: ۳۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰
بررسی‌های روابط عمومی اتاق تهران نشان می‌دهد
با وجود اینکه از سال‌های گذشته، ایران‌خودرو کارخانه‌ای با سه سالن مجهز در کشور سوریه احداث کرده، اما مجوز واردات خودرو ساخت ایران از سوی دولت این کشور، طی دست‌کم یک سال‌و نیم اخیر لغو شده‌است و هیچ خودروی ایرانی اجازه ورود به سوریه را ندارد.
دولت سوریه مجوز واردات خودرو ایرانی را لغو کرده‌است. این تصمیم در حالی از سوی دولت سوریه اتخاذ شده که از سال‌های گذشته، ایران‌خودرو کارخانه‌ای با سه سالن مجهز در این کشور احداث کرد.

در حالی افزایش صادرات خودرو یکی از برنامه‌های اصلی وزارت صمت در دولت سیزدهم اعلام شده‌است که سوریه به عنوان یکی از کشورهای همسو با دولت ایران، واردات خودرو ایرانی را ممنوع کرده‌است.

 که مجوز واردات خودرو ساخت ایران از سوی دولت سوریه، طی دست‌کم یک‌سال‌ونیم اخیر لغو شده‌است و هیچ خودرو تولید داخل به این کشور اجازه ورود به این کشور را ندارد.

این بررسی نشان می‌دهد که تدوین و اعمال برخی استانداردهای سخت‌گیرانه از سوی دولت سوریه، از جمله دلایل ممنوعیت واردات خودرو و قطعات از ایران بوده‌است، در حالی که دولت سوریه تعرفه واردات خودرو از ایران را نیز افزایش داده‌است.

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران با تایید ممنوعیت واردات خودرو و قطعات خودرو ساخت ایران از سوی سوریه، این تصمیم را تنها شامل خودروهای ایرانی ندانست و عنوان کرد که این ممنوعیت برای تولیدات سایر کشورها نیز اعمال شده‌است.

به گفته محمدرضا نجفی‌منش، دولت سوریه در حالی مجوز واردات خودرو از ایران به همراه دیگر کشورها را صادر کرده‌است که نبود ارز کافی و نگرانی از جهش نرخ ارز در این کشور، دلیل اصلی اتخاذ این تصمیم عنوان شده‌است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: