کد خبر: ۳۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰
نسرین بابایی بازیگر سریال «افرا» از تجربه همکاری با بهرنگ توفیقی کارگردان این سریال و نگاه دغدغه‌مند آن به خطه شمال کشور سخن گفت.
قلم‌نیوز:نسرین بابایی بازیگر سریال «افرا» که خود اهل خطه شمال کشور است با اشاره به اعضای یک خانواده در سریال که برخی از آن‌ها لهجه غلیظ‌تر و برخی بدون لهجه هستند توضیح داد: مهدی سلطانی به عنوان پدر یکی از این خانواده‌ها در ابتدای سریال در دیالوگی تکلیف خود را روشن می‌کند که از شهر دیگری به اینجا آمده است، اما فرزندان آن‌ها مثل روزبه حصاری که بزرگ‌تر است سنتی‌تر هم هست و لهجه غلیظ‌تری دارد و دیگری دختر جوانی است که مثل خیلی از دختران جوان گیلان لهجه اش هم کمتر است. دختران جوان امروز گیلان اکثراً اصلاً لهجه ندارند.

وی با اشاره به تم این سریال و تاکید روی خانواده دوستی تصریح کرد: یکی از موضوعات اصلی که در سریال روی آن تاکید می‌شود خانواده دوستی است. اینجا حرمت‌ها را نگه می‌دارند و حتی اگر صحنه‌ای هم رخ می‌دهد در راستای همین موضوع است؛ صحنه‌هایی که خود من را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بابایی در ادامه درباره خلا پرداخت به روابط احترام‌آمیز در سریال‌های تلویزیونی بیان کرد: این خلا وجود دارد و باعث شده است برخی نگاه‌ها را هم عوض کند. مثلاً دوستی چندی پیش از من سوال کرد که این نگاه فرسوده نشده است؟ و من پرسیدم احترام به خانواده و بزرگتر‌ها یا ریش سفید‌ها چگونه منسوخ می‌شود؟ مگر مد است که منسوخ شود؟ اما از طرفی هم تلویزیون گاهی سریال‌هایی می‌سازد که در آن‌ها فرزند به پدر و مادر توهین یا بی احترامی می‌کند و متاسفانه این‌ها در فضای طنز و کمدی هم دیده می‌شود که هم تاثیرگذاری اش بیشتر است و هم اهمیت احترام را از بین می‌برد و خیلی باید حواسمان را جمع کنیم

بازیگر سریال «وارش» درباره نقش خود در «افرا» نیز توضیح داد: من نقش پروین را دارم که نماینده‌ای از مادران گیلانی است. این نقش چالش‌های زیادی داشت و سورپرایز‌هایی هم برای مخاطب دارد، اما هنوز اتفاقاتی رخ می‌دهد که مربوط به قسمت‌های بعد است و نمی‌توان از آن‌ها سخن گفت.


این بازیگر با اشاره به یک محور مهم سریال عنوان کرد: در این قصه اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد، اما هیچکس قرار نیست مقصر باشد و هرکسی سهمی در این اتفاقات دارد.

وی در پایان با اشاره به محور محیط زیست در قصه نیز گفت: وقتی به گیلان فکر می‌کنیم پدیده محیط زیست اهمیت زیادی می‌یابد. این سریال هم به محیط زیست و محیط بانی پرداخته است. محیط‌بانان ما در سال‌های اخیر دچار مشکل‌های زیادی شده‌اند هم به لحاظ معیشتی و هم حمایتی و بسیاری از آن‌ها شهید شده‌اند. هیچکس راهکاری برای آن‌ها ندارد، برای محیط‌بانانی که اسلحه به دست دارند، ولی نمی‌توانند شلیک کنند یا حتی از خود دفاع کنند. اتفاقات تلخی همین الان در شمال کشور رخ می‌دهد از حیواناتی که دارند منقرض می‌شوند و کسی به فکرشان نیست تا تالاب انزلی که به تازگی ۱۲ هکتار آن سوخت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: