کد خبر: ۳۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۹ شهريور ۱۴۰۰
رضا رویگری که ابن روزها کسالت دارد و اخیرا تصاویری از او در فضای مجازی منتشر شده، با اشاره به اینکه بازی در فیلم «اجاره‌نشین‌ها» مهرجویی تجربه شیرینی برایش بوده، بهترین کار سینمایی خود را فیلم «بوتیک» عنوان می‌کند.
 این بازیگر به تازگی با حضور  در موزه سینما برای ضبط یک گفت‌و گوی تصویری در قالب تاریخ شفاهی موزه حضور داشته و همچنین مورد تقدیر قرار گرفته است.

رویگری در این گفت‌وگو که مشروح ان در آینده منتشر خواهد شد، از کودکی، دوران تحصیل، حضور در فیلم‌ها و سریال‌ها و نمایش‌ها گفته است.

او در در بخشی از صحبت‌های خود بیان کرده است: پدرم بسیار مذهبی بود و دلش می‌خواست روحانی شوم، حتی در نوجوانی ماه رمضان در پشت بام خانه‌مان اذان می‌گفتم و در مسجد اعظم تجریش آموزش قرآن، دروس دینی و مذهبی آموختم.

 اولین سریال تلویزیونی‌ام «چنگک» و اولین فیلم سینمایی‌ام «عقاب‌ها» ساخته ساموئل خاچیکیان بود که مخاطبان زیادی در زمان اکران داشته است، اما خودم بهترین کار سینمایی‌ام را فیلم «بوتیک» می‌دانم.

رویگری در مورد نقش خود در سریال مختارنامه نیز بیان داشته: داوود میرباقری گفته بود نقش کیان فقط برای رضا رویگری است و هنرمند دیگری را برای تست گریم نیاورید.  قبل از انقلاب زمانی که تئاتر کار می کردم و هنوز مقابل دوربین نرفته بودم داریوش مهرجویی برای فیلم «الموت» از من دعوت به همکاری کرد که آن فیلم به نتیجه نرسید و سال‌ها بعد با فیلم «اجاره نشین‌ها» فرصت این همکاری فراهم شد که تجربه بسیار شیرینی برایم بود.

به گزارش روابط عمومی موزه سینما، دوشنبه هشتم شهریورماه در حاشیه ضبط تاریخ شفاهی از زحمات رضا رویگری که سال‌ها در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت حرفه‌ای داشته با اهدا لوح تقدیر کرد.

این برنامه با حضور مهران عباسی - مدیرعامل و ریس هیات مدیره موزه سینما -، مسعود نجفی - مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی - ، سپیده حیدرآبادی -مدیر روابط عمومی موزه سینما - و برخی مدیران و کارشناسان موزه سینما انجام شد.

یادآور می شود، این هنرمند پیشکسوت در فیلم‌های سینمایی همچون عقاب‌ها، اجاره نشین‌ها، کانی مانگا، شب بیست و نهم، آلما، مسافر ری، بوتیک، دل شکسته و ... نقش‌آفرینی داشته است.

موزه سینمای ایران با توجه به کسالت رضا رویگری برای این هنرمند آرزوی سلامتی و بهروزی دارد.

این دیدار با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در موزه سینما صورت گرفت.

انتهای پیام

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: