کد خبر: ۳۵۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان ثبت احوال با اشاره به آمادگی این سازمان برای صدور شناسنامه یا گواهی واکسیناسیون کرونا گفت‌: در صورت درخواست وزارت بهداشت می‌توان این امکان را در کارت‌های ملی‌ یا با استفاده از سامانه‌های برخط فراهم کنیم.
قلم‌نیوز:سیف‌الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال در مورد همکاری این سازمان با وزارت بهداشت برای صدور گواهی و شناسنامه واکسیناسیون گفت: تاکنون درخواستی مبنی بر همکاری سازمان ثبت احوال کشور با وزارت بهداشت برای این موضوع صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ثبت احوال ظرفیت‌هایی برای اجرایی شدن این طرح دارد یا خیر، گفت: با توجه به توان و ظرفیت‌های موجود این سازمان در صورت درخواست این وزارتخانه می‌توان با اصلاحاتی به شکلی نرم افزاری این امکان را هم در کارت‌های ملی‌ یا با امکان استفاده از سامانه‌های برخط برقرار کنیم.

ابوترابی ادامه داد: امروزه نیز می‌توان گروه خونی افراد، تحصیلات و سایر اطلاعات را با استعلام از بانک جمعیتی در نزد سازمان برای موارد مورد نیاز در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار داد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ثبت احوال پیشنهادی برای انجام این هدف و اعلام آن به وزارت بهداشت دارد یا نه، گفت: ما منتظر پیشنهاد آن‌ها هستیم و اگر در جلسه‌ای این موضوع مطرح شود، در آن شرکت می‌کنیم و راهنمایی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال ادامه داد: چنین اهدافی از این جهت که ابعاد ملی دارد و سازمان ثبت احوال کشور نیز خود را آماده همکاری در همه پروژه‌های ملی با تمام دستگاه‌های اجرایی می داند، قابل انجام است.

وی اظهار کرد: با درخواست وزارت بهداشت، سازمان این آمادگی را دارد چراکه ظرفیت بزرگی به نام پایگاه جمعیتی در اختیار داریم که ویژه ثبت احوال است و در آن تمامی اطلاعات اعم از فوت شدگان و همچنین اطلاعات کامل افراد در قید حیات در آن وجود دارد.

ابوترابی در پایان گفت: هر یک از دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با مبادله تفاهمنامه از ظرفیت سازمان ما - با در نظر گرفتن همه پروتکل‌های امنیتی و حفظ اطلاعات افراد که ما موظف به حفظ آن هستیم - برای اهداف ملی اقدام کند.


منبع: میزان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: