کد خبر: ۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
یک خواننده گفت: 37 سال است که به انتخاب خودم گوشه‌گیری را انتخاب کرده‌ام.
نادر گلچین: گوشه‌گیر شده‌ام

«شب آواز ایرانی» یازدهمین برنامه‌ی خود را شامگاه 25 اردیبهشت‌ماه در تالار اندیشه برگزار کرد.

در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیشکسوتان آواز ایرانی و همچنین کشف و معرفی چهره‌های جدید به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری شکل گرفته است، هنرمندانی مانند صادق میرزایی، سیدمحمد ذوالنوری، مژگان محمدحسینی، جلیل صادقی اشرافی، سینا مشفقی و هادی منتظری، حسین جعفری، سلیمان رضایی، جلال اسماعیلی و حسین علیشاپور حضور داشتند. همچنین فاضل جمشیدی و نادر گلچین به‌عنوان سخنران و مهمان افتخاری برنامه در آن حضور داشتند.

نادر گلچین در بخشی از این مراسم گفت: 37 سال است به انتخاب خودم گوشه‌گیری را انتخاب کرده‌ام. با این حال به گذشته و به دوران کاری‌ام که بازمی‌گردم، می‌بینم هرآنچه بوده، جذب بوده و خودم را راضی نگه می‌دارد.

این خواننده بیان کرد: در این سال‌ها که فضای موسیقی و آواز را رصد می‌کنم، به این نتیجه رسیده‌ام که متأسفانه به جای این‌که رو به پیشرفت برویم، افت کرده‌ایم. این پسرفت، بویژه در ارتباط موسیقی و شعر به چشم می‌خورد و نیاز به اهتمام ویژه داریم.

گلچین با اظهار امیدواری از این‌که هنر موسیقی ما گام‌های بلندتری در آینده بردارد، اظهار کرد: خاطره‌ای از دیدار با استاد موسی معروفی، پدر جواد معروفی دارم. او در دیداری که داشتیم به من گفت، کار تو را می‌پسندم، زیرا به جای این‌که مدام مثل برخی خوانندگان، بی‌هدف «چه چه» بزنی، برای شعر و بیان شعر ارج و ارزش قائل هستی. او می‌گفت که سال‌های زیادی در موسیقی کار کرده‌ام و نمی‌دانم برخی اصوات بی‌مفهوم چه چیزی نصیب شنونده می‌کند که عده‌ای این‌قدر روی آن اصرار دارند.

گلچین خطاب به خوانندگان جوان هم گفت: باید به جای تکرارهای اشتباه بعضی استادان، به سمت جلو قدم برداریم. در موسیقی افتخارمان به شعرمان است و توجه به ادبیات فارسی را باید هدف قرار دهیم و به بیان و لحن، بیشتر توجه کنیم، چراکه شعر و ادبیات ما گنجینه بزرگی است که در دست داریم و حیف است از آن بهره نبریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: