کد خبر: ۳۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۳ شهريور ۱۴۰۰
بیش از نصف متولدان سال ۹۹ پسر بودند
بر اساس آمار منتشرشده از سوی مرکز ملی آمار ایران‏، زاد و ولد در کشور در سال ۹۶ با کاهش ۲.۶ درصدی، در سال ۹۷ با کاهش ۸ درصدی، در سال ۹۸ با کاهش ۱۲ درصدی و در سال ۹۹ با کاهش ۶.۸ درصدی در قیاس با همین آمار در سال پیشین خود مواجه بوده است.
قلم‌نیوز: میزان کاهش آمار ولادت‌های ثبت شده طی سال ۹۹ در قیاس با ۴ سال قبل یعنی سال ۹۵ نیز ۲۷ درصد است.

مطابق با آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار ایران، مجموع تعداد ولادت‌های ثبت‌شده در بهار، تابستان، پاییز و زمستان ۹۹ بیانگر تولد یک میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۵۵ نوزاد طی سال گذشته است. آمار ولادت‌های ثبت شده طی سال گذشته در قیاس با همین آمار در سال ۹۸ (تعداد یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۳۲ ولادت) نشان از کاهش ۶.۸ درصدی زاد و ولد در سال ۹۹ دارد.

بیش از نیمی از متولدان سال ۹۹ را پسران تشکیل می‌دهند. در واقع تعداد ولادت‌های ثبت شده برای پسران طی سال گذشته ۵۷۵ هزار و ۱۹۳ مورد و تعداد ولادت‌های ثبت شده برای دختران در همان سال، ۵۳۸ هزار و ۹۶۲ مورد بوده است و لذا ۵۱.۶ درصد از تعداد کل متولدان سال گذشته پسر هستند.

به طور کلی آنچه از آمارها برمی‌آید، زاد و ولد در کشور در سال ۹۶ با کاهش ۲.۶ درصدی، در سال ۹۷ با کاهش ۸ درصدی، در سال ۹۸ با کاهش ۱۲ درصدی و در سال ۹۹ با کاهش ۶.۸ درصدی در قیاس با همین آمار در سال پیشین خود مواجه بوده است. میزان کاهش آمار ولادت‌های ثبت شده طی سال ۹۹ در قیاس با ۴ سال قبل یعنی سال ۹۵ نیز ۲۷ درصد است.

موارد یادشده مطابق مجموع آمار فصل‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان ۹۹ مرکز آمار ایران استخراج شده و این در حالی است که هنوز آمار سالانه (سال ۹۹) منتشر نشده و امکان اختلاف در مجموع آمارهای فصلی با آمار سالانه به دلیل اختلاف در تاریخ گزارش‌گیری و بعضا افزایش آماری که اکنون منتشر شده است، وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: