کد خبر: ۳۵۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰
یک صادرکننده خدمات مهندسی و تولید کننده مسکن با اشاره به اینکه مسکن موتورمحرکه اقتصاد کشوراست و رونق این بخش،برکل اقتصاد کشورموثراست می‌گوید بدون شک درشرایط فعلی،یک وزیرتوانمند باید درراس وزارتخانه راه وشهرسازی قراربگیرد،تا بتواند با برنامه ریزی های منسجم و ترسیم نقشه راه،شرایط را برای رونق بخش مسکن فراهم کند.
قلم‌نیوز:آرش بازیار،سازنده مسکن و از صادرکنندگان خدمات مهندسی به کشورعراق با اشاره به توانمندی های رستم قاسمی ،وزیرپیشنهادی راه وشهرسازی گفت: بنده با ایشان زمانی که درکسوت دبیرستاد اقتصادی ایران وعراق مشغول به فعالیت بودند آشنا شدم و با قاطعیت می توانم اعلام کنم که ایشان تنها فردی بود که اشراف جامع وتخصصی به روند کاراجرایی وپیمانکاری در کشورعراق داشتند.

بازیارخاطرنشان ساخت:درآن مقطع به دلیل شرایط جنگی عراق ناشی ازحملات داعش ، پروژه های اجرایی تعطیل شدند.دراین شرایط ،نظربه خاص بودن پروژه شرکت متبوع ما وواقع شدن در منطقه بسیار خطرناک جنگی،این پروژه به دستورسفارت کشورمان درعراق تعطیل شد.

این سازنده مسکن تاکید کرد: درآن مقطع زمانی، آقای قاسمی برآورد بسیارخوبی ازکارداشتند وایشان کاملا خالصانه وبدون هیچ چشم داشتی ،درجهت کمک به تمامی شرکتهایی که درعراق دچاربحران شده بودند ،گام برداشت و درنهایت با تلاش ایشان مشکلات شرکتها تا حدود زیادی برطرف شد .

وی تصریح کرد: اگرپیگیری ها و مدیریت قوی ایشان نبود،شاید بسیاری ازشرکتهایی که درحال حاضر درایران وعراق مشغول به فعالیت وهمچنان زنده هستند ،قطعا به وضعیت بدی گرفتارشده بودند ولی ایشان در آن شرایط دفاع تمام قدی ازتمامی شرکتها به عمل آورد و مشکلات آنها را برطرف کرد.

بازیار تاکید کرد: مهندس رستم قاسمی براین باور بودند ،دولت موظف است که ازتمامی شرکتهایی که اقدام به صدورخدمات مهندسی به کشورهای دیگر کرده اند حمایت کند،چرا که به باورایشان،تقویت صدورخدمات فنی مهندسی با مزایا ودستاوردهای دوجانبه فرهنگی،سیاسی ،اقتصادی و.. همراه است.

وی خاطرنشان ساخت: صنعت ساختمان با مشاغل متعددی به صورت مستقیم وغیرمستقیم درارتباط است ورونق این بخش، سبب راه افتادن چرخ اقتصاد کشورخواهد شد. به عنوان مثال درکشورترکیه هرزمان که می خواهند چرخ اقتصاد کشور به گردش دربیاورند،فورا بخش مسکن خود را فعال می کنند.

بازیارتاکید کرد : ازاین رو درکشورما نیز به منظورتعادل بخشی به عرضه وتقاضای مسکن ونیزدرجهت بهبود وضعیت کلان اقتصادی،ضروری است که درجهت رونق بخشی به صنعت ساختمان گام برداریم.

وی گفت: متاسفانه دردولت گذشته، دست اندرکاران میانه خوبی با پروژه مسکن مهرنداشتند وبدون توجه به زمینگرشدن شرکتها و بی خانمان شدن مردم،پروژه ها تعطیل شدند ودراوج متعادل بودن قمیتهای بازار،دولت به جای تمرکزواهتمام خود براتمام پروژه ها ،درجهت تعطیلی پروژه های مسکن مهر که منجربه ورشکشستگی بسیاری از شرکتهای ساختمانی شد،گام برداشت.

مدیرعامل شرکت تک ایستا خاطرنشان ساخت: بنده نمی خواهم بگویم که مسکن مهر صد درصد بی عیب و نقص بوده است ولی به هرحال هرطرحی دارای معایب ومحاسن خاص خود است. قطعا اگرمسکن مهر درمقیاس کوچکتراجرا شده بود،موفقیت این طرح افزونتر بود،هرچند که براین باورم، محاسن این طرح ازمعایبش برای خانه دارکردن مردم بیشتربوده است.

وی گفت: البته انتقادهای زیادی درباره مسکن مهر به لحاظ موقعیت یابی نامناسب،فقدان زیرساختهای لازم،عدم رعایت کیفیت ساخت وساز، تاثیرات فرهنگی نامناسب و ... وارد است ولی دریک نگاه جامع ،پروژه مسکن مهردر آن مقطع زمانی، زمینه ساز ایجاد مشاغل مستقیم و غیر مستقیم مرتبط با مقوله ی مسکن شد و همچنین سبب تقویت توان داخلی بسیاری ازکارخانجات داخلی شد به طوری که بسیاری از آنها به حدی رشد کرده اند که درحال حاضر محصولات خود را به کشورهای همسایه صادرمی کنند.

این تولید کننده مسکن گفت:این درحالی است که دردولت قبل فقط به نقد و تعطیلی این پروژه پرداخته شد که ماحصل آن ورشکستی شرکتهای پیمانکاری،ایجاد شکاف بیشتربین عرضه وتقاضای مسکن و.. بود.

بازیار تاکید کرد: با توجه به درایتی که ازوزیرراه وشهرسازی درجهت حل مشکلات شرکتهای صادرکننده فنی مهندسی ازنزدیک دیده ایم و نظر به ،پاره ای ازخصایص ذاتی ایشان شامل عرق ملی ،توانمندی اجرایی ومدیریتی و.. به نظرمی رسد که ایشان بهترین گزینه برای قرارگیری درراس وزارتخانه راه وشهرسازی است و امیدواریم که با حضورایشان و به حرکت درآمدن چرخ مسکن،شاهد گشایشی درسطح کلان اقتصاد باشیم.

مدیرعامل شرکت تک ایستا خاطرنشان ساخت: همچنین با توجه به اشراف وزیرپیشنهادی راه وشهرسازی بر شرایط عراق، سوریه و حتی یمن،ایشان نه تنها قادرخواهد بود بازار تولید مسکن داخلی را فعال کند،بلکه قادرخواهد شد که بازارهای کشورهای یاد شده را برای صادرات خدمات مهندسی رونق بخشد.

وی درتشریح مزایای تقویت صدورخدمات فنی ،مهندسی گفت: ایجاد بالاترین سطح اشتغال با کمترین سرمایه گذاری،ارز آوری به کشور با کمترین سرمایه گذاری،فعال کردن تولید کارخانه ها با صادرات کالاهای ایرانی مصرفی در صدور خدمات مهندسی مسکن،تاثیرات فرهنگ ایرانی برروی کشورهای هدف

و کمک به امنیت کشور از راه ایجاد روابط انسانی و.. ازجمله شاخص ترین مزیت های صادرات خدمات فنی،مهندسی است.


منبع: پانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: