کد خبر: ۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست های خود با مسئولان جدید فدراسیون فوتبال درخواست هایی برای ادامه همکاری دارد که برخی از آنها در حوزه کاری کی روش در فوتبال ایران نیست و دخالت آشکار در امور مدیریتی این رشته ورزشی محسوب می شود.
کی روش و دخالت های دنباله دار در امور مدیریتی فدراسیون فوتبال

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بعد از اعلام استعفا و پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به منظور ساماندهی و بررسی تازه ترین شرایط تیم ملی با وی چندین جلسه برگزار کرد. دراین جلسات علاوه بر بررسی شرایط سرمربی مستعفی فوتبال ایران درباره درخواست های او بحث و تبادل نظر شد.
کی روش پس از نخستین جلسه خود با تاج از برگزاری این جلسه ابراز رضایت کرد و گفت:‌ مشکلاتی که دردوره ریاست قبل فدراسیون داشتیم در یک جلسه کوتاه حل و به آینده امیدوار شدم، اما همچنان مشکل باقی است.
افشین پیروانی مدیر تیم ملی نیز گفته است حل مشکل کی روش به برگزاری جلسات بعدی با رئیس جدید فدراسیون فوتبال بستگی دارد و این جلسات به صورت سریالی دنبال می شود.
درخصوص محتوای جلسات خبر رسیده که کی روش 11 درخواست به رئیس جدید فدراسیون فوتبال ارائه کرده و خواستار رفع آن ها شده است.
تعدادی از این درخواست ها از جمله برخورداری ملی پوشان از زمینی مناسب برای تمرین کاملا درست و حق مسلم کی روش به عنوان سرمربی و حافظ منافع بازیکنان تیم ملی است.
همچنین مشارکت در انتخاب برند برای لباس تیم ملی این نیزخواسته به حقی است چرا که او و بازیکنانش می خواهند از این لباس استفاده کنند، پس در انتخاب لباس باید نظر آنان نیز لحاظ شود و کاملا درست است.
اما برخی از درخواست های کی روش ضد منافع ملی است و در حوزه اختیارات و مسئولیت های سرمربی نیست به عنوان مثال او مدیریت مرکز پزشکی فیفا (ایفمارک)‌ را در کنار مربیگری در تیم ملی خواستار شده است و بر آن اصرار دارد، حال اینکه این مرکز یک مرکز تخصصی پزشکی است که به تیم ملی نیز سرویس لازم پزشکی را ارائه می کند.
کی روش در دوره ریاست علی کفاشیان بارها این درخواست خود را مطرح که با مخالفت رئیس وقت فدراسیون فوتبال مواجه و همانطور که در روز افتتاحیه رسمی این مرکز که در آن محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، معاونان وزارت ورزش و نمایندگان FIFA ‌و AFC در آن شرکت داشتند، بر ارائه خدمات این مرکز به گروه های نیازمند ورزشی تاکید شد و از اینکه این مرکز می تواند به سایر تیم های ورزشی خدمت رسانی کند، استقبال زیادی به عمل آمد.
رئیس وقت فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاح مرکز ارزیابی های پزشکی و بازتوانی فوتبال ایران نیز عنوان کرد: امروز برای ورزش کشور روز خوبی است و همانظور که می دانید پیش از المپیک ورزشکاران هر کشور باید آزمایش های تخصصی انجام دهند که در ایفمارک ایران انجام می شود.
وی افزود: چهار یا پنج سال قبل کارهای مقدماتی افتتاح این مرکز را آغاز کردیم و خوشحالم که اکنون اساتید بزرگ و پزشکان نامدار کشور، اینجا حضور خواهند داشت.
کفاشیان با اشاره به اینکه ایفمارک تنها مختص به اهالی فوتبال نیست، گفت: این محل برای تمامی ورزشکارانی است که دچار آسیب دیدگی می شوند. همچنین، آموزش های ویژه و تخصصی به کادر پزشکی تمام باشگاه های کشور داده می شود که این مساله یکی از اهداف است.
با این تفاسیر باید منتظر ماند و دید مهدی تاج نخستین شکست دیپلماسی بین المللی فوتبال ایران را در دوران مدیریتش با تصمیمی غیرحرفه ای رقم خواهد زد.
به طورحتم فراهم کردن شروط یازده گانه کی روش کارسختی است، اما سخت تر آن سپردن مدیریت مرکز پزشکی ایفمارک به این سرمربی است که به قیمت ابطال مجوز ایفمارک تمام خواهد شد. در مهم بودن این مرکز همین بس که اینفانتینو رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در اقامت یک روزه اش به آن سر زده و از امکانات آن بازدید کرد و قول مساعد برای توسعه آن داد.
ایفمارک ایران، تنها مرکز در آسیای مرکزی است که برای فدراسیون فوتبال به دلیل خدمات تخصصی پزشکی و آمادگی جسمانی تحت نام توریسم پزشکی فوتبال می تواند درآمد زایی ارزی داشته باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: