کد خبر: ۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با موافقت وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش؛
کلیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها پس از یک هفته رفت و برگشت به کمیسیون، با موافقت وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش به تصویب رسید.
کلیات طرح تاثیر معدل بر رتبه کنکور دانش آموزان تصویب شد

در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

دو فوریت این طرح، دو هفته گذشته به تصویب رسید و طی هفته گذشته نیز دو بار کلیات آن در صحن مطرح شد اما به دلیل ایرادات زیادی که داشت، به کمیسیون ارجاع شد.

نمایندگان بر لزوم استانداردسازی آزمون های دبیرستان به گونه ای که اجحافی در حق دانش آموزان نشود، تاکید داشتند.

بالاخره امروز با اصلاح مجدد کمیسیون آموزش، کلیات این طرح در صحن علنی با ۱۴۳ رای موافق، ۴۵ رای مخالف، ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۲۳۵ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

در صورت تصویب جزئیات این طرح، سابقه تحصیلی دانش آموزان شامل نمرات تعدادی از دروس دوره متوسط دوم و پیش دانشگاهی خواهد بود که امتحانات آن مطابق اصول سنجش و اندازه گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهایی و استاندارد مطابق مصوبات عالی آموزش و پرورش برگزار شود.

مسئولان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش که برای تبیین این طرح در صحن علنی مجلس حضور یافته بودند، با تصویب این طرح موافق بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: