کد خبر: ۳۴۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
رحمانی فضلی گفت: اگر به شکل هوشمندانه برنامه ریزی نشود، ممکن است با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مد نظر نرسیم؛ لذا بنا شد بررسی دقیق تری صورت گیرد و در روز‌های آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

قلم‌نیوز:وزیر کشور درباره تصمیمات اتخاذ شده در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با موضوع تعطیلی دو هفته‌ای، گفت: بنا شد بررسی دقیق تری صورت گیرد و در روز‌های آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در پایان جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا که با موضوع تعطیلی دو هفته‌ای برگزار شده بود، گفت: همه دوستان در این جلسه بحث کردند و نظرات مختلفی مطرح شد همه این موارد نشان داد که درست است تعطیلات به عنوان یکی از راه‌های اقدام و اثرگذاری است، اما انجام این کار نیازمند مقدمات، برنامه ریزی، اقناع سازی و همراه سازی مسوولان و مردم است.

وی افزود: اگر به شکل هوشمندانه برنامه ریزی نشود، ممکن است با وجود متحمل شدن هزینه اقتصادی به اهداف مد نظر نرسیم؛ لذا بنا شد بررسی دقیق تری صورت گیرد و در روز‌های آینده در ستاد همه مباحث مطرح شود و پس از آن تصمیم گیری کنیم.

وی ادامه داد: ظرف یک سال و نیم گذشته کادر درمان درگیر این موضوع بوده اند که باید از آن‌ها قدردانی کنیم. باید در خصوص برنامه ریزی‌ها توجه بیشتری داشته باشیم؛ لذا مقرر شد شرایط جرایم و شرایط کنترلی را پیشنهاد دهیم که موثرتر باشد. نوع جرایم با نوع تخلفات هماهنگی ندارد و باید این جرایم به گونه‌ای پیگیری و اجرایی شود که تاثیرپذیری بیشتری داشته باشد. در این راستا مقرر شد اصناف و نیروی انتظامی پیشنهاد خود را مطرح کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در حوزه دارو تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی وجود ندارد، افزود: بحث واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل‌ها از مهمترین مسایل است. در حال حاضر واکسیناسیون به حدود ۵۰۰هزار نفر رسیده که مقرر شد با کمک همه دستگاه‌ها این مساله سرعت بگیرد و از هفته آینده احتمالا تولید داخلی واکسن نیز به یک میلیون برسد. در کنار آن واردات نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: واکسیناسیون مانع ابتلا نمی‌شود هرچند ابتلا را سبک‌تر می‌کند، اما اگر کسی بیماری زمینه‌ای داشته باشد و مبتلا باشد حتی اگر واکسن زده باشد امکان اینکه جانش را از دست بدهد، وجود دارد.

وزیر کشور تاکید کرد: تلقی غلط روئین تن شدن با واکسن را کنار بگذاریم و همه کسانی که واکسن زده‌اند شرایط را عادی ندانند و پروتکل‌ها را رعایت کنند. در خصوص محرم کمیته امنیتی انتظامی تصمیمات بسیار خوبی گرفته‌اند. پروتکل‌های پیشنهادی وزارت بهداشت تصویب شده است به همه جوامع مذهبی و مساجد ابلاغ کردیم و سازمان تبلیغات متولی و مسئول رعایت این پروتکل‌ها است که عمدتا در فضای باز و با تعداد کمتری است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: