کد خبر: ۳۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۰
اگر رئیس مجلس بخواهد جانب هر دو را بگیرد، مستلزم دادن هزینه است، اما قالیباف نمی‌خواهد این هزینه را پرداخت کند.

قلم‌نیوز:یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در تصویب قوانین اصلاً توجهی به افکار عمومی و بازخورد‌ها ندارند که همین امر باعث می‌شود قوانینی وضع شود که زمینه اجرایی برای آن فراهم نباشد.

جلال میرزایی درباره «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» که دسترسی جامعه را نسبت به فضای مجازی محدود و در برخی از موارد سلب می‌کند و همین امر موجب ایجاد نارضایتی عمومی شده است، گفت: در هر حکومتی، هنگامی که قوای آن مانند مجریه، قضائیه و مخصوصاً مقننه یا همان مجلس بخواهند برای رفاه مردم، حل مشکلات و برطرف کردن خلاء‌ها قانون‌گذاری کنند، باید یک همه‌پرسی درباره آن بگذارند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در نظام‌های دموکراتیک هر کدام از قوا که سعی می‌کنند تصمیماتی را بگیرند، قبل از تصویب آن را در معرض افکار عمومی قرار می‌دهند تا مشاهده کنند بازخورد‌ها چیست؟ نخبگان و نیرو‌های ذی‌نفوذ درباه آن چه می‌گویند و افراد جامعه درباره آن چه قضاوتی می‌کنند؟

وی ادامه داد: جوامع دموکراتیک بازخورد‌ها را جمع‌بندی می‌کنند اگر مشاهده کنند مخالف بسیار زیاد است و جامعه مخالفت می‌کند آن طرح را تصویب نمی‌کنند، اما در کشور ما بالعکس عمل می‌کنند؛ یعنی هنگامی که نارضایتی زیاد شود فکر می‌کنند تیر درحال خوردن به هدف است؛ بنابراین اصرار می‌کنند که حتماً کار انجام شود، اصلاً توجهی به افکار عمومی و بازخورد‌ها ندارند که همین امر باعث می‌شود قوانینی وضع شود که زمینه اجرایی برای آن فراهم نباشد.

میرزایی درباره این‌که در جلسه تصویب ​ «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» محمدباقر قالیباف که رئیس مجلس یازدهم است در جلسه حضور نداشت و این کار او مسبوق به سابقه است و با وجود اینکه ریاست پارلمان را دارد، اما در جلسات مهم و تاثیرگذار حضور پیدا نمی‌کند، عنوان کرد: عدم حضور آقای قالیباف در جلسات حساس نشان‌دهنده این است که به اصطلاح، موافق چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی نیست و همراهی نمی‌کند و می‌خواهد این پیام را دهد که من بنای همراهی نداشتم!

وی خاطرنشان کرد: به هرحال غیبت رئیس مجلس در چنین جلسه‌ای معنادار است و‌ای کاش می‌ماند و مدیریت می‌کرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با این حال در ادامه مشاهده کردیم که آقای قالیباف یک توئیتی زد و از طرح مجلس درباره «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» دفاع کرد. مشخص است که ایشان می‌خواهد با این کار‌ها هم این طرف و هم آن طرف را داشته باشد و نمی‌خواهد هزینه پرداخت کند چرا که اگر با هرکدام از طرفین همراهی کند، باید هزینه‌ای را پرداخت کند.

وی ادامه داد: اگر رئیس مجلس بخواهد جانب هر دو را بگیرد، مستلزم دادن هزینه است، اما قالیباف نمی‌خواهد این هزینه را پرداخت کند.

این فعال سیاسی با اشاره به این که برخی از افراد در کشور ما نمی‌خواهند هزینه‌ای پرداخت کنند، گفت: این یک واقعیتی است که برخی از سیاست‌مدارانی که در کشور داریم به جای این که خودشان مستلزم پرداخت هزینه باشند یا تصمیماتی که لازمه‌اش پرداخت یا باعث سرزنش شود بگیرند، آنجا نمی‌خواهند حاضر باشند و آمادگی پرداخت هزینه را ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: