کد خبر: ۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵
چهارشنبه بارانی پایتخت با یک تصویر از سربازی که بارانی‌اش را بر سر کودکی فال‌فروش گرفته تا از هجوم باران بهاری در امان بماند ماندگار شد.
تقدیر از

تصویری که هنوز چند دقیقه از انتشارش نگذشته بود که فضای مجازی را تحت تاثیر خود قرار داده و پلیس را به فکر تقدیر از این سرباز مهربان انداخت.

باران بهاری عصر چهارشنبه سوژه گزارش تصویری ایسنا از حال و هوای اردیبهشتی پایتخت شد و در این بین تصویری بیشتر از بقیه خودنمایی می‌کرد. سربازی که بارانی‌اش را سرپناه یک کودک فال‌فروش کرده بود هیچگاه فکر نمی‌کرد با منتشر شدن عکسش این چنین مورد توجه قرار بگیرد.

استوار دوم وظیفه "سعید اسماعیلی" اما خیلی زود مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و البته فرماندهانش قرار گرفت تا جایی که سردار حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی پایتخت صبح روز پنجشنبه با دعوت از او به دفترش از این سرباز که کاربران توئیتر، تلگرام و ... لقبش را "پلیس مهربان "گذاشته‌اند، تقدیر کرد.

سردار سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز با اشاره به اقدام این سرباز گفت: دیدن چنین صحنه‌ها و تصاویر زیبایی گرچه همواره جذابیت خود را دارد اما برای مجموعه پلیس مورد عجیبی نیست و انجام چنین اقداماتی میان همکاران من پیش از این نیز سابقه داشته است. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش تصاویر مامور راهنمایی و رانندگی در حالی که مشغول جارو کردن خرده شیشه‌های پس از یک تصادف بود در فضای مجازی منتشر شد و پیش از آن از تصاویر مختلفی از کمک یک مامور راهور به پیرمردی سالخورده برای عبور از عرض خیابان، جمع آوری میلگرد از پشت یک وانت و ... در فضای مجازی منتشر شده بود.

وی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی امکان بیشتر دیده شدن چنین اقداماتی از سوی ماموران پلیس را فراهم کرده‌است، گفت: البته آنچه که منتشر می‌شود حتی یک صدم درصد از اقداماتی را که همکاران من انجام می‌دهند شامل نمی‌شود و چنین روحیه‌ای در میان اکثر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی وجود دارد.

حسینی با اشاره به تقدیر از این سرباز اظهارکرد: رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نام سرباز مهربان را برای این فرد انتخاب کرده‌اند که نامی شایسته است، در مجموعه پلیس راهور تهران بزرگ نیز ما با دعوت از سعیداسماعیلی از او بخاطر احساس مسئولیتی که داشت قدردانی کردیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با اشاره به اقدام این عکاس در ثبت و انتشار این تصویر نیز گفت: بدون شک این عکاس هم اقدام ارزشمندی انجام داده و کاری که کرده شایسته تقدیر و قدردانی است و امیدوارم بتوان از اقدام ارزشمند او قدردانی کرد.

عکاس: سرباز اصلا متوجه حضور من نبود
برنا قاسمی که اقدام به ثبت این تصویر کرده است در این‌باره گفت: روز چهارشنبه همزمان با بارش باران برای ثبت تصاویر باران بهاری به خیابان رفتم ، در یکی از چهار‌راه‌های مشغول عکاسی بودم که در آن طرف خیابان چشمم به این مامور پلیس راهور افتاد، او بارانی‌اش را بالا زد و از کودک فال‌فروش خواست تا زیر آن بیاید. پسربچه فال‌فروش لباس مناسبی به تن نداشت و کمی هم خیس شده است.

او درباره اینکه آیا مامور پلیس از حضور وی و ثبت این لحظه با خبر بود یا خیر گفت: من در طرف دیگر چهارراه بودم و مامور اصلا حواسش به من نبود، بعد که جلو رفتم و عکس را انداختم او متوجه من شد و قبل از آن اصلا از حضور من یا قصد من برای عکاسی خبر نداشت. بعد که به ایسنا برگشتم با دو همکار دیگرم گزارشی تصویری از بارش باران بهاری در تهران را منتشر کردیم که حوال ساعت 20 روز چهارشنبه روی خروجی ایسنا قرار گرفت.

تقدیر از

قاسمی درباره بازتاب انتشار تصویرش در فضای مجازی نیز گفت: خوشبختانه این تصویر بازتاب خوبی در میان کاربران فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت و خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و فکر کنم تا به امروز بیشتر از یک میلیون بار در گروه ها و شبکه‌های مختلف مجازی دیده شده است.

درپی انتشار این تصویر در فضای مجازی، پایگاه خبری پلیس که مسئولیت اطلاع‌رسانی رسمی اخبار ناجا را بر عهده دارد با انتشار یادداشتی به این اقدام سرباز وظیفه شناس اشاره کرد اما در کمال تعجب منبع این تصویر را تلفن همراه شهروندانی که از خیابان عبور می‌کردند اعلام کرد و نامی از ایسنا به عنوان منتشر کننده این تصویر نبرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: