کد خبر: ۳۴۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۷ تير ۱۴۰۰
روند نزولی شاخص بورس در معاملات امروز
شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز روند نزولی در پیش گرفته است. بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاخص کل بورس حدود سه هزار و ۹۰۰ واحد عقب نشینی کرده و به محدوده یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد رسیده است
قلم‌نیوز:شاخص بورس در ابتدای معاملات امروز روند نزولی در پیش گرفته است. تعداد زیادی از نماد‌ها از جمله نماد‌های پالایشی امروز برای برگزاری مجمع عمومی متوقف شده‌اند و چشم امیدمان در بین انبوه گروه‌های قرمزرنگ به گروه سیمان دوخته شده است. بعد گذشت ۳۰ دقیقه از آغاز معاملات شاخص کل بورس حدود سه هزار و ۹۰۰ واحد عقب نشینی کرده و به محدوده یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد رسیده است.

نماد‌های فولاد، نوری، شتران، شپدیس و خساپا به ترتیب بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های میدکو و پاکشو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته‌اند. در این ساعات ابتدایی، شاخص کل ۳۰ صدم درصد و شاخص هم‌وزن تنها شش صدم درصد کاهش داشته و نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های کوچک بهتر از بزرگتر‌ها است.  

 توقف پالایشگاه‌ها و پیشتازی سیمانی‌ها

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز یکشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۰، از بین ۲۷۵ نماد معامله شده در بورس تهران شاهد کاهش قیمت سهام در ۱۸۲ نماد هستیم و ۹۳ نماد موفق شده‌اند رنگ سبز خود را در نقشه بازار حفظ کنند. موردی که نشان می‌دهد حدود دو سوم نماد‌های بورسی امروز کارشان را با روند نزولی آغاز کرده‌اند. همچنین در بازار فرابورس ۱۷۴ نماد معامله شده تا اینجای کار ۱۱۳ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند و ۶۱ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

اغلب گروه‌های بورس در ساعات اولیه معاملات امروز روند نزولی در پیش گرفته‌اند و نمای ابتدایی نقشه بازار را به رنگ قرمز درآورده‌اند. در بین گروه‌های مختلف بورسی تنها سیمانی‌ها توانسته‌اند در مسیر صعودی گام بردارند. در این گروه برای اغلب نمادهای از جمله سفارس، ساروم، سیتا، سشرق، ساربیل، سدور و سمازن صف خرید تشکیل شده است.

نماد دی هم بعد خلاصی از صف فروش، امروز با حجم معاملات بالا که به تنهایی با چند گروه برابری می‌کند، به صف خرید رسیده است. هرچند دیگر نمادهای بانکی از جمله لیدرها یعنی وبملت و وبصادر روند نزولی دارند. کاهش شاخص کل قیمت صندوق‌های ETF سهامی را هم کاهش داده است.

پالایش حدود سه درصد و دارا یکم یک و نیم درصد عقب‌نشینی کرده‌اند. گروه خودرو و ساخت قطعات امروز سراسر قرمزرنگ است و محصولات شیمیایی هم شرایط مشابهی دارند. نوری که تا پیش از این حکم موتور محرک شیمیایی‌ها را داشت در آستانه صف فروش قرار رفته است. پتکشو، وپترو و کلر راهشان را جدا کرده و در مسیر صعودی حرکت می‌کنند.

در گروه فلزات اساسی برای فگستر، فروی و فجر صف فروش تشکیل شده و فولاد و فملی درجا می‌زنند. نمادهای بزرگ دارویی در تلاش برای افزایش قیمت سهام هستند اما نمادهای کوچک گروه همچنان با رنگ قرمز به معاملاتشان ادامه می‌دهند. سرمایه‌گذاری‌ها، استخراج کانه‌های فلزی، انبوه‌سازی، نهادهای مالی، زراعت، لیزینگ‌ها، نیروگاه‌ها و ماشین‌آلات از جمله گروه‌های قرمزرنگ بازار امروز هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: