کد خبر: ۳۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
۱۰میلیون واکسن کرونا طی دو هفته آینده تزریق می‌شود
رییس جمهور گفت: تاکنون بیش از ۷ میلیون واکسن تزریق شده، دو میلیون دیگر هم توزیع شده است که اینها هم به تدریج تزریق خواهد شد.
قلم‌نیوز: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور اظهار کرد: به طور متوسط در کشور ۴۸ درصد به پروتکل‌ها عمل می‌شود که این رقم خیلی پایین است. توقع این است پروتکل ۸۵ درصدی و ۹۰ درصدی در کشور عمل شود.

 وی افزود: رعایت پروتکل‌ها پایین است، ویروس هندی هم وارد شده، تابستان هم هست. اجتماعات و دور همی‌ها هم باشد و در رستوران‌ها مراعات نشود، با این شرایط پیداست چه مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آید.

روحانی با تاکید بر اینکه راه‌حل اصلی برای اینکه از جان مردم حفاظت شود، فاصله گرفتن از ویروس است، گفت: این موضوع همیشه باید به عنوان یک دستور مهم مراعات شود. واکسن را هر چه بیشتر وارد کنیم می‌تواند موثر باشد. تاکنون بیش از ۷ میلیون واکسن تزریق شده دو میلیون دیگر هم توزیع شده است که اینها هم به تدریج تزریق خواهد شد.

رییس جمهوری ادامه داد: در این هفته شش الی هفت میلیون دز دیگر وارد کشور می‌شود. در مرداد ماه مقداری تولید داخلی هم می‌توانیم استفاده کنیم. بدین ترتیب در یکی دو هفته‌ آینده حدود ده میلیون دز در دسترس داشته و تزریق می کنیم و اگر در اختیار باشد تزریق آن هم در ظرف دو سه هفته می‌تواند انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: