کد خبر: ۳۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۶ تير ۱۴۰۰
وقتی جسد بی‌جان کوهنورد گمشده در نزدیکی کوه‌های زیاران در استان البرز پیدا شد، پزشکی قانونی علت مرگ او را خفگی اعلام کرد و این سرنخی بود برای کشف راز جنایتی خانوادگی.
قلم‌نیوز: ۲۸ خرداد ماه امسال مأموران پلیس شهرستان ساوجبلاغ در جریان گم شدن مردی جوان قرار گرفتند. همسر این مرد می‌گفت که شوهرش همیشه جمعه‌ها برای کوهنوردی از خانه خارج می‌شد و صبح آن روز هم برای کوهنوردی به شهرستان آبیک رفته اما با گذشت چندین ساعت از رفتنش، موبایلش خاموش است و خبری از او نیست.

با اظهارات این زن، تحقیقات مأموران برای یافتن کوهنورد گمشده آغاز شد تا این که خبر رسید جسد مردی حوالی شهرستان آبیک و نزدیکی کوه‌های زیاران پیدا شده است. او همان کوهنورد گمشده بود و در حالی‌ که احتمال می‌رفت هنگام کوهنوردی دچار حادثه شده، اما پزشکی قانونی اعلام کرد که روی گلوی او آثار خفگی مشاهده می‌شود و این مرد به قتل رسیده است.

نخستین مظنون، همسر مقتول بود. مأموران برای تحقیقات بیشتر به سراغ این زن رفتند و از او و دختر ۱۶ ساله‌اش تحقیق کردند اما تناقض‌گویی‌های مادر و دختر درباره مقتول و دلیل رفتن او از خانه، ظن مأموران را به آنها بیشتر کرد.

در این شرایط قاضی پرونده دستور بازداشت هردوی آنها را صادر کرد و این مادر و دختر تحت بازجویی قرار گرفتند تا این که به قتل پدر خانواده اعتراف کردند.

همسر مقتول گفت: شوهرم وضع مالی خوبی داشت اما هر وقت از او درخواست پول می‌کردم، مخالفت می‌کرد و حاضر نبود برای ما پولی خرج کند. این رفتار او، من و دخترم را اذیت می‌کرد تا این که تصمیم گرفتیم برای تصاحب اموالش او را به قتل برسانیم.

شب قبل از حادثه حدود ۲۰ قرص خواب در آب طالبی حل کردیم و وقتی شوهرم لیوان را سرکشید، به خواب رفت و بی‌هوش شد. فکر می‌کردیم همه‌چیز تمام است اما حوالی صبح متوجه شدیم که در حال به هوش آمدن است. برای همین طنابی برداشتیم و دور گردنش انداختیم و او را خفه کردیم. پس از آن جسدش را در صندوق‌عقب ماشینش گذاشتیم و به کوه‌های سمت زیاران منتقل و در آنجا رها کردیم.

به‌گفته سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز، متهمان پس از اقرار به جنایت و بازسازی صحنه قتل راهی زندان شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: