کد خبر: ۳۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۰
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: میراث دولت روحانی برای دولت آینده، یک زمین سوخته است و برای رفع مشکلات باید نیروهای جهادی در دولت به کار گرفته شوند و به سهم‌خواهی‌ها توجه نشود.
قلم‌نیوز:مرتضی آقا تهرانی رییس کمیسیون فرهنگی مجلس و از چهره های ارشد جبهه پایداری به تندی از حسن روحانی انتقاد کرد و میراث دولت روحانی برای دولت آینده را یک "زمین سوخته" دانست. 

آقا تهرانی در گفت و گویی آمارهای رییس جمهور درباره وضعیت اقتصادی را "آمارسازی" خواند و گفت: «امیدوارم روحانی حداقل لحظه‌ای به میان مردم بیاید و اگر رسمش نیست که به میان مردم بیاید، حداقل چند نفر از افراد امین و مورد اعتماد خود را به میان مردم بفرستد تا ببیند آنها با چه شرایط سختی دست و پنجه نرم می‌کنند.»

او تاکید کرد: "رئیس‌جمهور باید براساس واقعیت‌ها و گزارش‌های میدانی درباره وضعیت کشور صحبت کند اما معمولاً بر اساس آمار و ارقام غیرواقعی و تعریف و تمجیدهای بله‌قربان‌گوهای دولت، درباره وضعیت کشور سخن می‌گوید."

به گفته آقاتهرانی: "حداقل رئیس جمهور در این چند روزی که از عمر دولت تدبیر و امید باقی مانده است، بهتر است صحبتی نکند تا اوضاع به خیر بگذرد. مردم در شرایط بسیار سختی هستند. ما اخیراً با برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به خراسان رضوی سفر کردیم و واقعاً در برابر مردم به جهت وضعیت اسفباری که از لحاظ معیشتی دارند، خجالت زده شدیم. "

این نماینده ارشد مجلس با بیان اینکه "روحانی زمین سوخته تحویل دادهاست"، افزود: «اگر آقایان دولت در میان مردم حضور یابند، کاملاً متوجه می‌شوند که میراث این دولت برای دولت آینده، یک زمین سوخته است اما اگر در اتاق‌های خاص و دربسته بنشینند، مشخص است حرف‌هایی می‌زنند و آمارهایی می‌دهند که با واقعیت‌های کشور تناسبی ندارد."

مشکلات کمتر از شش ماه حل شدنی است

آقاتهرانی درادامه با اشاره به انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رییس جمهور گفت: «در حال حاضر، برخی از افراد تبلیغات و سر و صدای زیادی می‌کنند و افراد حزب اللهی را مورد انتقاد و تخریب قرار می‌دهند تا نیروهای انقلابی در دولت به کار گرفته نشوند. هدف این افراد آن است که رئیس جمهور منتخب را تحت تأثیر قرار دهند تا از افراد انقلابی و حزب اللهی در دولت استفاده نکند. » 

او افزود: "با شناختی که از رئیسی دارم، می دانم که وی تحت تأثیر این صحبت‌ها قرار نمی‌گیرد. اگر وزرای آینده انقلابی، مجاهد، ولایی و در میان مردم باشند و درد آنان را بفهمند، در این صورت مشکلات کشور بسیار سریع حل و فصل می‌شود و بنده معتقدم با وجود این افراد، رفع مشکلات کشور در کمتر از شش ماه هم شدنی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سهم خواهی ها از دولت جدید گفت: "افراد اگر در زمان انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی کاری انجام می‌دهند، نباید در ادامه به دنبال سهم خواهی باشند. نباید رویه این گونه باشد که افراد و جناح‌ها در زمان انتخابات برای نامزدها دو قدم بردارند و توقع داشته باشند که چهار قدم برای آنان برداشته شود. اگر نگاه آنان اینگونه باشد، کشور جلو نمی‌رود. متأسفانه برخی از افراد اهل معامله، سهم خواهی و فامیل سالاری هستند که تحت هیچ شرایطی نباید به آنان اعتنا کرد چرا که این نگاه برای کشور مضر است."


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: