کد خبر: ۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۹ تير ۱۴۰۰
روحانی در جلسه ستاد ملی کرونا
حسن روحانی رییس جمهور از ورود سویه هندی ویروس کرونا معروف به دلتا به عمق کشور خبر داد. رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ادعاها درباره قطعی برق در بیمارستان ها با اوج گیری کرونا را به شدت تکذیب کرد.
قلم‌نیوز:حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به  ورود ویروس هندی کرونا به ایران گفت: «همه تلاش این بود که این ویروس‌ در استان‌های جنوبی و شرقی کشور محبوس بمانند و جلوی آن را به داخل کشور بگیریم. تلاش زیادی شد و تاخیر هم انجام شد، اما متاسفانه این ویروس به استان‌های جنوبی و شرقی اکتفا نکرد و وارد عمق کشور شده است؛ البته ورود آن به استان‌ها متفاوت است و در مجموع شرایط، شرایط نامناسب‌تری نسبت به هفته‌های گذشته بوده است.»

او افزود: "در آمار و ارقام دیدیم به بیماران سرپایی اضافه می‌شود که علامتی برای اضافه شدن تعداد بیماران بستری‌ است. بستری‌ها هم علامتی برای فوتی‌ها می‌شود. نکته مثبتی که در آمار و ارقام دیدیم این است که معمولا در اکثر استان‌هایی که این ویروس هندی وارد شده است، فاصله بین ابتلا و بستری زیاد است،‌ فاصله بستری و فوت هم زیاد است. علیرغم این که مردم مبتلا می‌شوند، هم به خاطر تجهیزات و امکانات و مراقبت‌های ویژه و تجربه بیشتری که امروز اندوخته شده است الحمدالله در مرگ و میر شرایط بهتر از گذشته داریم. البته واکسن هم بسیار موثر است. اگر واکسن‌ها توسعه پیدا کند مشکلات ما کمتر خواهد شد."

رییس جمهوری با بیان اینکه تست‌ها باید افزایش پیدا کند و پروتکل‌ها دقیق‌تر اجرایی و عملیاتی شود، اظهار کرد: "علاوه بر این مقرراتی که نسبت به مناطق قرمز و نارنجی هست نیز باید مورد مراعات قرار بگیرد، پایش‌ها بیشتر شود و فاصله‌ها، کاهش ترددها و تجمع‌ها باید صورت بگیرد و این موارد اموری است که همیشه ما به آن تاکید می کنیم."

روحانی با بیان اینکه تسامح، تعلل، تردد و تجمع باعث می‌شود که شرایط بدتری پیش روی ما باشد و باید با اینها مقابله شود، تاکید کرد: "البته قرارگاه با همه توان، نیروی انتظامی، دستگاه‌های نظارتی،‌ هلال احمر و بسیج همه در کنار مدافعان سلامت هستند که امیدواریم بتوانند شرایط بهتری را آماده کنند."

رییس جمهوری ادامه داد: « ما جلوی پروازهای هند و بسیاری از پروازها را گرفتیم. اما در عین حال مسیرهای غیرمجاز خیلی به این وضعیت کمک کردند. در مسیرهای مجاز خیلی تلاش شد برای اینکه این مسئله به حداقل برسد و کار را سخت کرد و ما دچار مشکل شدیم.»

روحانی با اشاره به وضعیت واکسن کرونا، گفت: «واکسن الان بسیار موثر است، شاید بعد از پروتکل‌های بهداشتی واکسن بسیار مهم است. ما ۶۰ میلیون جمعیت بالای ۱۸ سال داریم که این ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند که ۶۵ تا ۷۰ درصد می شود یعنی بالای ۴۰- ۴۲ میلیون نفر باید واکسینه شوند تا این زنجیره قطع شود.»

رییس جمهوری افزود: "تا واکسن عمومی و همگانی که ۴۰-۴۳ میلیون نفر در کشور واکسن بزنند، فاصله زیاد است اما در عین حال گروه‌های هدف و آنهایی که یا از نظر سن و سال یا از نظر بیماری های زمینه‌ای بیشتر در خطر هستند در اولویت قرار گرفتند و کار عظیم و بزرگی از امروز بیش از هفته‌های گذشته آغاز شده است."

روحانی با تاکید بر اینکه تزریق واکسن بیش از هفته‌های گذشته شده است، گفت: «این آمادگی وجود دارد تا روزی ۵۰۰ هزار نفر از مردم واکسینه شوند و این امر، امید بسیار و همچنین مصونیت ایجاد می‌کند و خطر مرگ را کاهش می دهد.»

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش ادعاها درباره قطعی برق در بیمارستان ها با اوج گیری کرونا را به شدت تکذیب کرد. او گفت: " همه بیمارستان‌های ما دارای ژنراتورهای اضطراری هستند و فیلم های منتشر شده دروغ محض است."

روحانی تاکید کرد که مسئولین با افرادی که تعمدا بدنبال بر هم زدن امنیت روانی مردم هستند برخورد کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: