کد خبر: ۳۳۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۰
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۲ تیرماه با ریزش ۱۰ هزار و ۹۲۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۵ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۸۷ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۳۵ صدم درصد کاهش داشته است.
قلم‌نیوز:شاخص بورس همچنان در مسیر صعودی حرکت می‌کند و هرچند سرعت آن کاهش پیدا کرده، اما فعلا با رنگ سبز باعث امیدواری سهامداران شده است. در ۳۰ دقیقه ابتدای معاملات امروز شاخص کل حدود هزار و ۵۰۰ واحد رشد کرده است و در محدوده یک میلیون و ۲۵۸ هزار واحدی قرار دارد. امروز بر خلاف روز‌های قبل شرایط برای شرکت‌های کوچک بهتر به نظر می‌ریزد. چراکه با وجود رشد ۱۲ صدم درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن ۲۳ صدم درصد رشد کرده و افزایش بیشتری دارد. تا اینجای کار نماد‌های نوری، شستا، تاپیکو و پارس بیشترین تلاش را برای رشد شاخص کل به خرج داده‌اند و در طرف مقابل فولاد، وبملت و خودرو موانع سختی در برابر آن‌ها هستند.

نوبت به شرکت‌های کوچک می‌رسد؟

به گزارش فرارو، در ساعات اولیه معاملات امروز شنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۰ از بین ۲۸۲ نماد معامله شده تا لحظه نگارش این متن حدود ۱۵۵ نماد با افزایش قیمت سهام مواجه شده و ۱۲۷ نماد کاهش قیمت پیدا کرده‌اند. در بازار فرابورس هم از بین ۱۹۹ نماد معامله شده ۹۸ نماد در مسیر صعودی حرکت می‌کنند و ۱۰۱ نماد ارزش سهام خود را از دست داده‌اند. موردی که نشان می‌دهد هرچند اکثریت نماد‌ها صعودی هستند، اما رقابت نماد‌های سبز و قرمز با یکدیگر نزدیک است.

نقشه بازار امروز عمدتا سبزرنگ است اما در خیلی از نمادهای شاخص‌ساز شاهد روند نزولی قیمت‌ها هستیم. معاملات صندوق‎‌های سرمایه‌گذاری از روند افتاده و جای خود را به دو گروه محصولات شیمیایی و خودرو و ساخت قطعات داده است. محصولات شیمیایی امروز خبرهای خوبی برای سهامدارانشان دارند. تقریبا اغلب آنها سبزپوش هستند و بعضی روشن‌تر و بعضی تیره‌تر به نقشه بازار آمده‌اند. نوری، کرمانشا، شلرد، شخارک، قرن، شسینا و شفن از جمله نمادهای شیمیایی هستند که بیش از سه درصد افزایش قیمت پیدا کرده‌اند. در گروه خودرو و ساخت قطعات رهبران گروه یعنی خودرو و ساخت قطعات بیش از دو درصد ارزش خود را از دست داده‌اند. خاور و خگستر از معدود نمادهای سبز گروه هستند و در بین آنها نمادهای قرمز توی ذوق سهامداران می‌زنند. صندوق‌های ETF اغلب با کاهش نسبی قیمت سهام مواجه شده‌اند. دارا یکم و پالایش هر کدام شش دهم درصد عقب‌نشینی کرده‌اند. نوسانات برکت امروز به ضرر سهامداران تمام شده و شاهد کاهش سه درصدی قیمت سهام در پرمعامله‌ترین نماد بازار سرمایه هستیم. در گروه بانک‌ها، وبلمت به عنوان یک نماد شاخص‌ساز بیش از سه درصد ارزش سهام خود را از دست داده و وبصادر هم روند نزولی دارد. لیدر‌های فلزی با کاهش قیمت سهام کار خود را آغاز کرده‌اند و شاهد کاهش ۱.۵ درصدی قیمت سهام فولاد هستیم. فرآورده‌های نفتی هم شرایط مشابهی را تجربه می‌کنند. در طرف مقابل هرچه به سمت راست نقشه و جایی که گروه‌های کوچک حضور دارند نزدیک می‌شویم، رنگ سبز بیشتر به چشم می‌آید. سرمایه‌گذاری‌ها، انبوه‌سازی، غذایی‌ها، بیمه، هتل، رایانه، سیمانه، زراعت و نیروگاه‌ها از جمله گروه‌های نسبتا سبز بازار امروز هستند.

 سقوط ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۲ تیرماه با ریزش ۱۰ هزار و ۹۲۳ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۵ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۸۷ صدم درصد و شاخص هم‌وزن ۳۵ صدم درصد کاهش داشته که نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های بزرگ به مراتب سخت‌تر بوده است. نماد‌های فولاد، شستا، فملی، شپنا، وبملت و خودرو امروز بیشترین تاثیر را بر ریزش شاخص کل داشتند و تنها نوری از معدود نماد‌های شاخص‌ساز با تاثیر مثبت بر شاخص کل بود.

این گزارش به‌روزرسانی می‌شود...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: