کد خبر: ۳۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۹ تير ۱۴۰۰
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این سازمان ۷۰ طرح عمرانی زیرساختی، زیربنایی و اقتصادی در دست احداث دارد.
قلم‌نیوز: جعفر آهنگران روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بخش عمده این طرح‌ها در بخش زیرساختی و زیربنایی برای ارتقای زمینه سرمایه گذاران در جزیره انجام می‌شود اظهار داشت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری حدود ۳۳ هزار میلیارد ریالی احداث می‌شود.

آهنگران با بیان اینکه عملیات اجرایی عمده این طرح‌ها هم اکنون انجام شده است اضافه کرد: در مرحله ساخت این طرح‌ها برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و در دوره بهره بهره‌برداری نیز این اشتغال به ۶ هزار و ۸۹۰ نفر می‌رسد.

وی یادآور شد: این سازمان در سال‌های گذشته برنامه‌های توسعه‌ای مختلفی در حوزه زیرساخت‌های فرودگاهی، بندری و شهری در دستور کار خود قرار داده تا با بستر سازی‌های مناسب، زمینه برای ارتقا سطح کیفی ارائه خدمات به ساکنان، گردشگران و سرمایه گذاران فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: تکمیل ترمینال جدید فرودگاه، اتمام باند جنوبی و ارتقا سامانه روشنایی آن، تامین تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری تا حد استاندارد‌های مطلوب و بهره‌برداری از برج مراقبت جدید از جمله برنامه‌هایی است که در حوزه فرودگاه مورد توجه قرار گرفته است.

منطقه آزاد کیش شامل جزایر کیش، هندورابی، فارور بزرگ و فارور کوچک است و سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده دولت ماموریت دارد این منطقه به محیطی امن، آرام و پاک، برترین مقصد گردشگری برای خانواده ها، قطب علمی آموزشی تحقیقاتی، الگوی توسعه پایدار با بهره‌گیری از فن آوری‌های نوین و مناسب‌ترین مکان برای سرمایه گذاری در منطقه خلیج فارس تبدیل شود.

ماموریت این سازمان بر اساس طرح جامع ۲۰ ساله مصوب ۱۳۷۲ آغاز شده و حضور سالانه حدود ۲ میلیون گردشگر داخلی و خارجی و سرمایه گذاران متعدد از نشانه‌های تحقق این طرح است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب‌های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع: منطقه آزاد کیش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: