کد خبر: ۳۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۸ تير ۱۴۰۰
محمد عباسی مطرح کرد:
معاون توسعه و مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش تسریع در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و قضایی منطقه آزاد کیش را گامی دیگر در حفظ آرامش و تامین عدالت خواهی و امنیت اجتماعی عنوان کرد.
قلم‌نیوز:ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامی داشت هفته قوه قضائیه؛ بعد از ظهر دوشنبه هفتم تیر در سالن اجتماعات دستگاه قضائیه کیش تلاش و پیگیری‌های مجدانه نیرو‌های خدوم دستگاه قضائیه در راستای احقاق حق مردم و حفظ حقوق سازمانی را اقدامی ارزشمند در راستای مسئولیت اجتماعی عنوان کرد و گفت: با توجه به این که جزیره کیش از نظر وسعت نسبت به سرزمین اصلی منطقه‌ای کوچک محسوب می‌شود، اما حجم پرونده‌های وارده با استان‌های سطح کشور برابری می‌کند.

به گفته آخوندی تعداد زیادی از پرونده‌های وارده به دستگاه قضائیه کیش در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه گذاری است و رسیدگی به موقع و دقیق به پرونده‌های اقتصادی نشان از مسئولیت پذیری دستگاه قضائیه کیش و حفظ حقوق سازمانی و بیت المال است.

وی در ادامه تصریح کرد: قوه قضائیه کیش با تسهیل و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های حقوقی؛ جلب رضایتمندی ساکنان و فعالان اقتصادی را در این منطقه افزایش داده است.


معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در دستگاه قضائیه کیش نسبت به سرزمین اصلی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود خاطر نشان کرد: شورایی با محوریت اصلاح قراردادها، شیوه نامه ها، قوانین و آئین نامه‌ها در سازمان منطقه آزاد کیش تشکیل شده که با مشارکت همکاران قضایی فرایند رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مردمی هموارتر از گذشته خواهد شد.

ناصر آخوندی در رابطه با رسیدگی به برخی از پرونده‌های عمرانی که به عموم مردم پیش فروش شده و اکنون با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، اظهار داشت: رسیدگی به این پرونده‌ها در یک شعبه واحد می‌تواند بر سرعت بخشیدن فرایند قضایی تاثیر گذار باشد.

سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه که مصادف با سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی است نقش مهم دستگاه قضایی را احیای عدالت، حفظ امنیت، شفافیت و مبارزه با فساد عنوان کرد و افزود: دستگاه قضائیه برای حفظ آرامش و امنیت اجتماعی با ناقضان امنیت و عدالت جامعه برخورد قانونی می‌کند.

به گفته پورعلی اقدامات عملی و قاطعانه ضمن تامین عدالت و امنیت جامعه، حس تعلق را در مردم ایجاد می‌کند.

یاسین مطهری زاده رئیس دادگستری کیش در این دیدار محوریت فعالیت دستگاه قضایی را گسترش عدالت و حفظ امنیت در جزیره کیش عنوان کرد و گفت: تلاش دستگاه قضا ارتقای امنیت و آرامش در سطح منطقه است و این مهم تحقق یافته است.

مطهری زاده در ادامه تصریح کرد: دستگاه قوه قضائیه کیش با کوچکترین بی امنیتی برخورد جدی و قانونی می‌کند.

وی با بیان این که با کمترین امکانات موجود اقدامات بزرگ و ارزشمندی در حوزه ارایه خدمات دستگاه قضائیه کیش انجام دادیم افزود: ضمن این که ابلاغ کیفری و دادرسی به صورت الکترونیکی در منطقه آزاد کیش انجام می‌شود؛ رتبه‌های خوبی از نظر جلب رضایتمندی مراجعه کننده‌ها در سطح کشور کسب کردیم.

محمد عباسی دادستان عمومی و دادگاه انقلاب در دادگستری کیش رسیدگی به پرونده‌های مردم را محور فعالیت‌های این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش می‌توانیم در اجرای برخی از طرح‌هایی که سرعت و کیفیت فرایند رسیدگی پرونده‌ها افزایش می‌دهد موفق عمل کنیم.

عباسی هدف از اجرای برخی طرح‌های اجتماعی را ارتقای امنیت و حفظ آرامش اجتماعی عنوان کرد و افزود: افرادی که قصد ایجاد بی نظمی و اخلال در امنیت و آرامش این منطقه را دارند از جزیره کیش اخراج می‌شوند.

وی ارائه خدمات الکترونیکی دادگستری کیش را اقدامی ارزشمند برشمرد و گفت: دادگستری کیش میان دادگستری‌های استان رتبه نخست را از آن خود کرده است و به عنوان دادستان برتر کشور انتخاب شده است.

گفتنی است در این دیدار قاضی قدوسی ریاست شعبه ۱۰۱ کیفری دادگستری کیش و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش نیز حضور داشتند.

منبع: منطقه آزاد کیش
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: