کد خبر: ۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام :
انزلی- رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مدیران استانی گیلان گفت: در حال حاضر دولتی بر سر کار آمده که همان تفکرات توسعه بعد از جنگ را دارد.
آیت الله  علی اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر چهارشنبه ضمن بازدید از منطقه آزاد  انزلی در جمع مدیران استان گیلان اظهار کرد: ما در منطقه ای هستیم که می توانیم توسعه کشور را رقم بزنیم.

وی با اشاره به عواقب توسعه تروریسم در دنیا گفت: متاسفانه در حال حاضر منطقه به کانون خطری برای دنیا تبدیل شده است و تروریست ها امروزه از طریق فضای مجازی مدیریت کرده و به جمع آوری نیرو و سرباز برای خود اقدام می کنند و در هر جایی از دنیا در حال سازماندهی خود هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به تجربه درگیر بودن افغانستان در جنگ ۳۰ ساله اشاره و بیان کرد: تروریسم از افغانستان توسعه پیدا کرد و ناتو با همه توانش نتوانست کاری کند.

 وی افزود: در کنار این موضوع، رشد ۱۰ برابری تهیه و توزیع مواد مخدر در منطقه و توانمند سازی تروریسم از عواقب جنگ افغانستان به شمار می آید.

منتخب مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه توسعه تروریسم نگران کننده است، ادامه داد: مطمئنا کشورهایی که برای خود اهمیت قائل هستند، از توسعه تروریسم نگران خواهند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ادامه سخنانش موفقیت دولت روحانی در حل روابط با دنیا را موفقیتی بزرگ برشمرد و گفت: کسب موفقیت در دستاورد هسته ای نیز کار بزرگی بوده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با داشته های خود و بدون حمایت دیگران در همه مراحل هسته ای می تواند تاثیرگذار باشد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: باید از موقعیت های به وجود آمده استفاده کنیم و دعواهای مربوط به برجام را که ثمری جز تفرقه افکنی ندارد، کنار بگذاریم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر حفظ وحدت اظهار کرد: باید به دور از تفرقه افکنی، در راستای حفظ وحدت کشورمان در دنیای پرآشوب کنونی تلاش کرده و با حفظ و مدیریت نظرات مخالف، از بروز تفرقه جلوگیری کنیم.

توسعه زیر ساخت ها راهی برای جذب سرمایه گذار

وی در ادامه سخنان خود به توسعه زیرساخت ها در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: توسعه های سطحی کم هزینه اما ناپایدار هستند در حالی که با توسعه زیرساخت ها، سرمایه گذاران جلب می شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در منطقه ای هستیم که با ایجاد شرایط مناسب می توانیم،  منطقه را به کانون داد و ستد حوزه خزر تبدیل کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فعالیت مناطق آزاد گفت: در چند سال گذشته اشتباهات اساسی رخ داده که منجر به تحریم ها شد در عین حال که خزانه کشور پر بود اما استفاده ای از آن در راستای توسعه نشد.

وی افزود: در حال حاضر دولتی بر سر کار آمده که همان تفکرات توسعه بعد از جنگ را دارد.

 نماینده مجلس خبرگان، ایران را دارای بهترین منطقه در اطراف دریای خزر بین کشورهای حاشیه این دریا دانست و گفت: در حال حاضر با توجه به بهبود روابط با روسیه و شرایط قطع همکاری روسیه با ترکیه و کاهش ارتباطات این کشور با اروپا، زمان مناسبی است که کریدور شمال -جنوب را به عنوان نقطه جدید جاده ابریشم قرار دهیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: باید سواحل خزر را برای توسعه گردشگری آماده کنیم تا منطقه ازاد انزلی بار دیگر به موقعیت قابل قبولی در سطح دنیا ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای منطقه آزاد انزلی برای جذب سرمایه گذاری گفت: زمانی که بخش خصوصی در این منطقه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه می کند نشانگر ظرفیت بالایی است که برای توسعه در منطقه آزاد انزلی نهفته است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز ما در شرایطی قرار داریم که علاوه بر طراحی و اجرا می توانیم ابزار را نیز تهیه کنیم.

وی با انتقاد از نبود هماهنگی بین دستگاه ها برای اجرای طرح های اساسی بیان کرد: فلسفه وجود منطقه آزاد این است که بدون هیچ مانعی با تصمیم مدیر آن واقعا بتوان تولید کرد اما در حال حاضر هماهنگی بین دستگاه ها مطلوب نیست.

آیت الله هاشمی رفسنجانی  به توسعه منطقه آزاد اروند و چابهار نیز اشاره کرد و ادامه داد: همکاری محیط زیست با منطقه آزاد انزلی بسیار ضروری است و امیدواریم که تا سه سال آینده منطقه آزاد انزلی به منطقه فعال و پر نشاطی تبدیل شود.

وی رسیدن به توسعه در منطقه آزاد را منوط به مهیا شدن راه آهن دانست و تاکید کرد: بزرگراه گیلان - قزوین و خط ریلی این مسیر باید به آسانی مهیا شود تا تردد برای مردم و سرمایه گذاران داخلی و خارجی به راحتی امکان پذیر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: