کد خبر: ۳۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
نگران است کسی سراغش را نگیرد؛
«مابل آرنولد» را باید وفادارترین هوادار تیم فوتبال وستهام دانست. زن ۱۰۰ ساله‌ای که دو هزار بازی خانگی این تیم را از ورزشگاه تماشا کرده و به قول خودش با «بابی مور» به پایکوبی پرداخته است.
خاطرات هوادار ۱۰۰ ساله‌ای که دو هزار بازی تیمش را از نزدیک دیده

مابل در سال ۱۹۳۴ برای اولین بار به ورزشگاه رفت تا بازی وستهام را به نظاره بنشیند.  «آپتون پارک» پس از ۱۱۲ سال امشب پس از بازی تیم های وستهام - منچستریونایتد بسته می شود و از این پس بازی های خانگی وستهام در ورزشگاه المپیک لندن برگزار خواهد شد. 

با این حال این نگرانی از سوی برخی هواداران وجود دارد تا مبادا هویت باشگاهشان مخدوش شود. آرنولد اولین بار در سال ۱۹۳۴ در ورزشگاه آپتون پارک حضور یافت و از آن زمان تا به حال دو هزار بازی خانگی این تیم را از نزدیک تماشا کرده است. 

آرنولد گفت: چلسی و آرسنال در بخش های شمالی لندن قرار دارند و من آنها را هم دوست دارم اما یک حس از همبستگی در آپتون پارک وجود دارد. ما همه در آنجا با هم صحبت می کنیم. اگر من ناخوش باشم همه از پسرم گراهام می پرسند «مابل کجاست؟ چه اتفاقی برای مابل افتاده؟»

خاطرات هوادار ۱۰۰ ساله‌ای که دو هزار بازی تیمش را از نزدیک دیده

وی افزود: همه آنها می دانند تولد ۱۰۰ سالگی من کی است و آن را به من تبریک می گویند. از من می پرسند:«امروز رو به راه نیستی مابل، درسته؟ چیزی نشده مابل؟»

مابل در ادامه گفت: این خیلی خوب است. وقتی به ورزشگاه المپیک نقل مکان کنیم قصد نداریم صحبت کردن با یکدیگر را کنار بگذاریم. البته بستگی به خودمان دارد که فضا را مثل آپتون پارک نگه داریم. 

داستان عشق مابل به وستهام به سال ۱۹۳۴ بازمی گردد که ریچارد که بعدتر با او ازدواج کرد به او پیشنهاد داد به ورزشگاه بروند. زمانی که فقط ۱۹ سال سن داشت. 

مابل گفت: یک هفته قبل از اینکه زنش بشوم بهم گفت «می خوای بریم با هم فوتبال ببینیم؟» فکر کنم این بدترین بله ای است که در تمام زندگی ام گفته ام چون از آن زمان تاکنون همواره به ورزشگاه رفته ام. ما روی جایگاه چوبی «بولیِن گراند» می ایستادیم و بازی را می دیدیم. من عاشق ریچارد شدم بنابراین می بایست وستهام را هم در نظر می گرفتم. چاره دیگری نداشتم. 

شوهر مابل نهمین بچه از خانواده ای با ۱۰ بچه بود که نقش مدیریتی در تیم جوانان باشگاه بر عهده گرفت. مابل هم در زمین تمرن «چاد ول» برای بازیکنان چای آماده می کرد. 

مابل اولین برخوردش با بابی مور را به یاد می آورد زمانی که کاپیتان آینده تیم فوتبال انگلستان فقط ۱۵ سال سن داشت. او از ادب مور یاد می کند زمانی که از او یک لیوان آب خواسته بود. 

خاطرات هوادار ۱۰۰ ساله‌ای که دو هزار بازی تیمش را از نزدیک دیده

آپتون پارک به مانند خانه دوم مابل است. به ویژه از زمانی که شوهرش ۳۰ سال قبل درگذشت. او مسابقه ای را به خاطر می آورد که در خلال جنگ جهانی دوم برگزار شد و در آن مشهورترین ستاره ها برای جمع آوری پول برای سربازانی که دور از وطن بودند به میدان رفتند. 

مابل گفت: نمی دانم چرا آپتون پارک را برای این بازی انتخاب کردند اما این اتفاق افتاد. این بازی باعث شد کمی با جنگ فاصله بگیریم. آنها پرسیدند اگر در جریان بازی آژیر خطر به صدا در بیاید چکار می کنید و من هم گفتم همانجا که هستم می ایستم. کاری که همیشه انجام می دهم. من به عنوان کسی که نام مابل را بر خود دارم جایی دیگری غیر از ورزشگاه را ترجیح نمی دهم. 
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: