کد خبر: ۳۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
یک مطالعه نشان داد که افراد قبلا بیمار که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند، در مقایسه با افرادی که عفونت نداشته، اما هر دو دوز واکسن را دریافت کردند، پاسخ آنتی بادی قوی‌تری دارند.

قلم‌نیوز:جمعی از محققان در مطالعه اخیر خود با ارائه برخی دلایل مشخص کردند که چه کسانی ممکن است نیازی به واکسیناسیون نداشته باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید از کلینیک کلیولند در اوهایو نشان داده است افرادی که قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، ممکن است نیازی به دریافت واکسن نداشته باشند.

این تحقیق نشان می‌دهد تعداد زیادی از کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، تقریبا همه آن‌هایی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، در میان کسانی که در گروه زیر می‌گنجند، نبودند.

قبلا به ویروس مبتلا شده و واکسینه نشده بودند، قبلا به ویروس مبتلا شده و واکسینه شده بودند، هرگز به ویروس مبتلا نشده و واکسینه شده بودند.

با این حال در افراد واکسینه نشده که قبلا به سارس-کوو ۲ مبتلا نشده بودند، موارد به طور مداوم افزایش می‌یافت.

به گفته محققان، یافته‌ها نشان می‌دهد عفونت طبیعی، ایمنی مشابه واکسیناسیون را فراهم می‌کند، بنابراین افرادی که کووید-۱۹ نداشته‌اند، می‌توانند در اولویت واکسیناسیون قرار بگیرند.

متخصصان می‌گویند برای تعیین میزان دوام ایمنی بعد از بیماری کووید-۱۹، تحقیقات بیشتری لازم است. تا زمانی که این داده‌ها در دسترس نباشد، برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی توصیه می‌کنند افرادی که کووید-۱۹ داشته‌اند فعلا یک دوز دریافت کنند. عفونت ممکن است به معنای محافظت باشد. در این مطالعه ۵۲ هزار و ۲۳۸ نفر مشارکت داشتند. از ۲۵۷۹ نفری که قبلا مبتلا به کووید-۱۹ بودند، هزار و ۳۵۹ نفر واکسینه نشده بودند. ۴۹ هزار و ۶۵۹ نفر باقیمانده قبلا کووید-۱۹ نداشتند و ۲۲ هزار و ۷۷۷ نفر از آن‌ها واکسینه شدند.

این افراد از دسامبر سال ۲۰۲۰ تا مه ۲۰۲۱ ردیابی شدند، در این مدت هیچ یک از ۲۵۷۹ نفری که مبتلا به کووید-۱۹ شده بودند (از جمله هزار و ۳۵۹ نفر که واکسینه نشده بودند) به ویروس مبتلا نشدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: