کد خبر: ۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵
معاون اجرایی رئیس جمهور خبر داد:
معاون اجرایی رئیس جمهور از افتتاح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به کرمان خبر داد و گفت: پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز موافقتنامه سرمایه گذاری به امضا می رسد.
افتتاح ۱۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در سفر رئیس جمهور به کرمان

محمد شریعتمداری پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاح مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که در ایام شعبان در سالروز با سعادت سرور و سالار شهیدان و مقام بزرگداشت پاسدار که حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی بر عهده ی پاسداران است این سفر اتفاق می افتد.

وی افزود: از سال گذشته تا کنون در صدد فراهم کردن مقدمات سفر رئیس جمهور به این استان هستیم و ستاد قوی و خوبی برای بررسی طرح ها و پروژه های موجود در استان کرمان ایجاد شد و پیشنهادات خوبی هم در این راستا به مرکز داده شد.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید در سفرهای استانی امیدآفرینی و چاره جویی و تدبیر برای مشکلات است، گفت: مبنای ما بر این است که این سفرها مصوبه محور و پروژه محور و وعده محور نباشد بلکه امید بیافریند و نسبت به مشکلات و مسائل منطقه شناخت پیدا کرده و با رفت و امد و گذر به منطقه و دریافت اطلاعات در منطقه و مرکز چاره جایی را به همراه داشته باشد.

وی همچنین افزود: در استان کرمان بالغ بر ۷۰ درصد از تعهدات مالی دولت های سابق بر دوش استاندار در استان کرمان سنگینی می کند وقتی از استاندار کرمان لیستی از مهم ترین درخواست ها برای سفر رئیس جمهور خواستیم ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع برای پروژه ها و طرح های ضروری استان درخواست کردند.

وی بیان داشت: مجموع بودجه  دولت در سال گذشته درحدود همین مبلغ درخواستی بوده است و گرچه نیازهای واقعی دستگاه ها بوده است اما با منابع موجود مقدور نیست بنابراین باید انتخاب بهینه صورت می گرفت که این کار انجام شد.

شریعتمداری یادآور شد: یکی از مسئولیت هایی که استاندار کرمان از تلاش آن فروگذار نشدند و به این تلاش مفتخریم رفتن به سمت خصوصی سازی و استفاده از ظرفیت های غیردولتی و منابع موجود در این نهادهاست که توانسته اند منابع غیردولتی را برای توسعه  استان کرمان جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در این سفر یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان طرح  و پروژه کوچک و بزرگ دولتی  با حضور رئیس جمهوری در کرمان افتتاح می شود گفت: همچنین بیش از ۵ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان نیز موافقتنامه ی سرمایه گذاری به امضا خواهد رسید.

شریعتمداری افزود: این اطمینان را می دهم که از طریق نظرسنجی از مردم استان کرمان و مسئولان بسیاری از مشکلات استان را دریافت کرده ایم و رئیس جمهور با یک دید روشنی نسبت به این مسائل به استان ارزشمند و با توسعه کرمان سفر می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور یادآور شد: با وجود سلایق سیاسی گوناگون در سطح استان کرمان که در کشور ایفای نقش می کنند، گروه های سیاسی استان کرمان در راستای توسعه و پیشرفت استان با هم همگام و همراه هستند و این بسیار با ارزش است.

وی ادامه داد: هر چند ممکن است در دوران انتخابات رقابتی بین گروه های سیاسی در کرمان وجود داشته باشد اما بعد از انتخابات همگی پشت میز توسعه همراه با عدالت استان جمع می شوند.

وی بیان کرد: مفتخریم یکی از مظاهر اعتدال دولت تدبیر و امید در کرمان اتفاق افتاده است و استاندار کرمان برای اعتدال همه  سلایق محوریتی را در پیش گرفته است که سیاسیون با نخبگان را همراه و همگام کرده است و بخش دولتی، خصوصی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، ائمه ی جمعه با هم هم نظر و همگام و هم سو هستند و برای توسعه هر چه بیشتر استان گام برمی دارند.

وی طرح همیاران آب در استان کرمان را یکی از مهم ترین طرح های صرفه جویی در کشور نام برد و گفت: کرمان باید به عنوان الگو در کشور معرفی شده  تا همه استان های کشور از این طرح بهره مند شوند.

وی افزود: دولت نیز به دنبال این است که جهشی را برای ارتقای تکنولوژیکی کشاوزی در استان کرمان به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه منابع معدنی زیادی در استان کرمان وجود دارد که باید شناسایی و کشف شود، گفت: کرمان در زمینه گردشگری ظرفیت های غنی و زیادی دارد و در این عرصه دارای توانمندی های خوبی است و دولت نیز تمام تلاش خود را برای توسعه استان به کار می گیرد.

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه طرح های زیادی برای گردشگری با حضور بخش خصوصی در سفر رییس جمهوری مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: برای ارتقای  پارک گردشگری خبر در استان کرمان باید تلاش کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: