کد خبر: ۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری:
رییس دیوان عدالت اداری ضمن توصیه به پرهیز از اختلافات مشکل‌آفرین در کشور، بر ضرورت پیروی از خط امام و مسیر ایشان به عنوان سرمشق و الگو تاکید کرد.
رییس دیوان عدالت اداری ضمن توصیه به پرهیز از اختلافات مشکل‌آفرین در کشور، بر ضرورت پیروی از خط امام و مسیر ایشان به عنوان سرمشق و الگو تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با تبریک ایام سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر اظهار کرد: هدف انقلاب چیزی جز آنچه حضرت امام خمینی(ره) آن را ترسیم فرمودند، نبود و ایشان در طول عمر پربرکت‌شان از اولین بارقه‌های انقلاب تا زمانی که دعوت حق را لبیک گفتند، خطوطی کاملا مشخص با اهدافی معین را ترسیم کردند و ملت نیز با شناختی که از امام خمینی(ره) داشتند، همان راه و مسیر را پی‌گرفتند.

وی افزود: هدف حضرت امام رضوان الله تعالی علیه احیای قرآن، به پاداشتن معارف دینی واحکام الهی بود و همه اینها در کلام ایشان موج می‌زد و زندگی شخصی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی آن حضرت نیز گویای همین اهداف عالیه است.

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه ملت ما نیز با شناخت نسبت به این اهداف بود که پشت سر امام(ره) قرار گرفت، اضافه کرد: اینگونه بود که نعمت هدایت به عنوان بزرگ‌ترین نعمتی که خداوند از آن یاد کرده است در انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تبلور و تجلی یافت.

منتظری ادامه داد: وظیفه ما شکر این نعمت است و شکر نعمت انقلاب نیز امروز با گذشت سی و هفت سال از آن مداومت بر حرکت در خط امام خمینی (ره) و پاسداری از مسیر ایشان یعنی تلاش برای تحقق اسلام است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز در جامعه گاهی شاهدیم که در میان داعیه‌داران پیروی از خط امام، نغمه‌های مخالفت بلند شده است، اظهار کرد: امام (ره) باید برای ما سرمشق باشد و کسانی که امروز داعیه پیروی از خط ایشان را دارند، صرف نظر از اینکه در کدام جناح هستند، چه اصول‌گرا و چه اصلاح‌طلب باید با آرمان‌ها و اهداف بلند امام و انقلاب سنجیده شوند.

رییس دیوان عدالت اداری افزود: معیار پیروی از امام تشابه عملی به امام رضوان الله تعالی علیه است و همه از جمله اقارب یا شاگردان ایشان یا کسانی که محضر امام خمینی(ره) را درک کرده یا نکرده‌اند، باید با میزان تشابه عملی به امام(ره) آزموده شوند.

منتظری با تاکید بر اجتناب از اختلاف در صفوف فرزندان و دلسوزان انقلاب تصریح کرد: اختلاف جز اینکه موجب شکاف شده و مسیر ورود دشمن را تسهیل کند، اثر دیگری ندارد، این همان آفتی است که اگر به میان ملت افتد، کشور را به مصیبتی دچار می‌کند که عراق و سوریه به آن دچار شده‌اند.

وی گفت: دشمن دنبال این است که از این طریق ما را دچار مشکل کند و الحمدالله به لطف ادعیه ذاتیه‌ای که انقلاب را نگه داشته است، ملت بزرگوار اجازه چنین کاری را به آنان نخواهد داد.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه اظهار امیدواری کرد آنهایی که حرف‌های تفرقه‌افکنانه می‌زنند، از خواب غفلت بیدار شده و بصیرت یابند.

منتظری در بخشی از سخنانش با توجه به سالگرد انقلاب بی‌بدیل اسلامی نیز اظهار کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در تاریخ نظیر ندارد و در هیچ برهه‌ای از تاریخ نداشته‌ایم که فقیهی آگاه سکاندار انقلاب شود یا ملتی با این شجاعت و شهامت در برابر دشمنان و کسانی که کمر به هدم دین و حاکم کردن سکولارها بسته‌بودند، قیام کنند و به اهداف خود برسند.

وی افزود: نعمت بزرگی که خداوند نصیب این کشور و ملت کرده است، نعمت انقلاب بود و بر همه ما واجب است که شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

منبع: ايسنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: