کد خبر: ۳۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
شمولی بوتیک، خاخام راستگرا و افراطی یهودی، تبلیغی وحشتناک علیه خواهران حدید و دعا لیپا چاپ کرد.
تصویر | تبلیغ عجیب و گران قیمت نیویورک تایمز علیه خواننده انگلیسیقلم‌نیوز:شمولی بوتیک تبلیغی تمام صفحه علیه خواهران حدید و دعا لیپا، خواننده انگلیسی منتشر و آنها را به یهود ستیزی متهم کرد.

در این آگهی آمده است: «بلا ، جیجی و دعا». «حماس خواستار هولوکاست دوم است. اکنون آنها را محکوم کنید.»

این چهره سه چهره در صدر لیست انتقادی این خاخام تندرو قرار گرفته‌اند. بر روی تصویر این تبلیغ یک موشک از حماس قرار داد و با متنی التهابی تلاش شده که این سه ستاره را با یهودستیزی، نسل کشی و تروریسم پیوند دهد.

در متن این تبلیغ آمده است: «بلا ، جی‌جی و دعا باید بدانند که فقط ۷۵ سال پیش ۶ میلیون یهودی در هولوکاست نابود شدند و اکنون منشور نسل کشی حماس(!) آشکارا خواستار قتل یهودیان است.»

بخش جالب توجه دیگر این آگهی، بلا حدید را به دلیل محکوم کردن ایست بازرسیهای اسرائیل «پس از آنکه ۷۰۰ یهودی و عرب بی‌گناه اسرائیلی توسط بمب‌گذاران انتحاری در اتوبوس‌ها و کافه‌ها  کشته شدند» مورد انتقاد قرار داده است.

ایستگاه‌های بازرسی در گزارش ۲۱۳ صفحه‌ای دیده بان حقوق بشر، ماه گذشته، به عنوان مدرکی درباره ارتکاب جنایات آپارتاید توسط اسرائیل علیه فلسطینی‌ها ذکر شده بود.

هزینه تبلیغات تایمز توسط بنیادی به نام شبکه ارزش‌های جهانی که توسط شمولی بوتیک، خاخام جنجالی راست‌گرای آمریکایی تامین می‌شود و سابقه تبلیغ حمله علیه شخصیت‌های منتقد اسرائیل را دارد.

تصویر ا تبلیغ عجیب و گران قیمت نیویورک تایمز علیه خواننده انگلیسی
خاخام شمولی بوتیک و تبلیغ نیویورک تایمز

این تبلیغات هزینه‌ای بسیار بیش از کمک‌های دریافتی این بنیاد دارند. فعلان اجتماعی نیویورک تایمز را به دلیل انتشار این آگهی مورد انتقاد قرار دادند و برخی چهره‌های مطرح نیز به خانواده حدید پیشنهاد کردند این تهمت‌ها را از طریق قضایی پیگیری کنند.

یوسف مونایر، تحلیلگر فلسطینی-آمریکایی، نوشت: «افرادی که از آپارتاید اسرائیلی حمایت می‌کنند سالهاست کسانی که صدای مخالفتشان را بلند می‌کنند مورد ارعاب قرار می‌دهند. اما حقیقت این است که هنگامی که مردم در برابر آنها ایستادند، سد ترس شروع به شکستن می‌کند و تغییرات تحول آفرین امکان پذیر می‌شود.»

جنایات اخیر صهیونیست‌ها توسط خواهران حدید و دعا لیپا، نامزد برادرشان به طور جداگانه محکوم شد و همین دستاویزی برای فشارهای صهیونیست‌ها بر این چهره‌های بین‌المللی قرار گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: