کد خبر: ۳۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره احتمال ابتلا یا عدم ابتلا به کرونای افرادی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، و نیز ناقل بودن این افراد توضیحاتی داد.
قلم‌نیوز:دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: فردی که واکسینه می‌شود امکان دارد بین دوز اول و دوم کرونا بگیرد، اما ناقل نخواهد بود.

طبرسی در پاسخ به سوالی درباره احتمال ناقل بودن افرادی که واکسینه می‌شوند، بیان کرد: افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، ناقل نیستند و امکان دارد از فاصله‌ی تزریق دوز اول تا دوز بعدی به ویروس کرونا مبتلا شوند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: پس بنابراین افرادی که واکسن کرونا دریافت می‌کنند، برای کسی باعث ایجاد خطر نخواهد بود.

طبرسی افزود: واکسن‌های کرونا با انواع مختلفی که دارد باعث ناقل شدن فرد واکسینه شده نخواهند بود و حتی برای خودشان هم باعث خطر نیستند، چون افراد هر واکسنی که تزریق کنند، واکسن کرونا یا آنفلوآنزا، ممکن است کمی بدن درد و تب به همراه داشته باشد.

وی گفت: پس بنابراین وجود چنین علائمی ربطی به کرونا ندارد، اما توجه کنید ممکن است کسی که واکسن زده به ویروس کرونا مبتلا شود، چون تا زمانی که واکسن به شکل کامل اثرش را بگذارد، کمی طول می‌کشد.

وی در مورد وضعیت کرونا در تابستان گفت: واکسن‌هایی که تزریق می‌کنیم آنقدر نیست که پوشش کافی ایجاد کند، ولی اگر رعایت‌ها صورت نگیرد، ما وارد موج بعدی می‌شویم و در حقیقت اگر همان اتفاقات عید تکرار شود، وارد موج پنجم خواهیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: